Måndag

Måndag idag igen och tillbaka till dom vardagliga rutinerna då dagis börjar imorgon igen, som Melvin längtat efter dagis, och särskilt nu när jag sagt att han ska börja på den stora avdelningen istället för den har brukar vara på. Så jag tror han kommer bli överlycklig imorgon när jag säger att vi ska åka till dagis. 
Idag har vi inte gjort annat än att tagit det lungt hem hemma på morgonen, ätit frukost, plockat städat och jag har satt på en maskin med tvätt, och flera väntar då jag lyckats få en stor tvätthög nere i källaren som väntar på mig. Vädret har varit tråkigt och blött så vi har faktiskt hållt oss inne och lekt idag, lillebror har även varit väldigt svårsövd under dagen men nu har han sovit i ca 1h och förhoppningsvis sover han ett tag till, men det vet man ju aldrig med bebisar. 
 
Just nu sitter jag och skriver ihop en inköpslista på det vi behöver ha i matväg för 2v framöver. Har faktiskt tänkt att prova på hemkörning då jag inte känner för att åka in till stan och handla samt att jag vill slippa dra in Milton i mataffärer nu när det är högsäsong för RS-viruset. Sen det här med att komma på mat för varje dag är bland det tråkigaste och svåraste som finns. Jag gillar att laga mat, så länge det inte är det gamla tråkiga man har typ vecka ut och vecka in, vilket vi oftast lyckas med tyvärr. Så himla svårt att hitta goda och enkla maträtter som går snabbt att göra. Så tips mottages mer än gärna!
Som t.ex snart ska jag ställa mig vid spisen och laga det vanliga på måndagar, makaroner och köttbullar. hehe
 
Lite mys i soffan efter frukost
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se