What will I do

Ja, som vissa av er redan vet är jag fullkomligt förälskad i serien Criminal Minds!! För det första tycker jag det är en bra serie, samt att skådespelarna är grymma och jag är väldigt intresserad av brott och sånt, samt människan beteende. Vilket detta är något dom arbetar mycket med. Därav jag först var inriktad på Beteendevetenskap, men efter mer jag kollade runt, samt kollade på skolor så insåg jag att det faktiskt inte var det som dom är ''utbildade'' till i serien. Visst dom är beteendevetare, men det är inte vad som har ''läst'' för att bli det. Beteendevetare är mera folket i samhället, och inte inriktade på någon speciell grej.
 
Bild: Google
 
Medans det jag nu har hittat, efter jag kollat runt mera, passar mera in på vad det är dom jobbar med i serien. Visst nu låter det lite att jag mer eller mindre vill jobba i tv-serien. Det skulle inte vara fel! Men jag vill ha det som ett jobb, kunna jobba med att förstå brottslingar samt kunna lösa mord, förhindra det och ja förstå mera vad som fomar brottslingar. Jag har länge haft lite ''förkärlek'' till brott och tycker det är intressant. Det där lät lite konstigt? Men det är svårt att beskriva. Men iallafall jag vill kunna jobba med detta, kunna jobba med människor och förstå vart det kommer ifrån, vad det är som formar dessa ''behov'' och vad det är som kan få ''sprinten att dras ut''. Alltså vad det är som får dom att begå dessa brott.
 
Någon som vågar gissa på vad det är för kurser jag är inriktade på?
 
(-Printscreen på ena kursen
(-Printscreen på andra kursen
 
Jag kommer i samband när jag läser denna kurs även läsa Psykologi, då detta går mycket hand i hand samt Psykologin tilltalar mig. Just det här att kunna förstå människor mer och vad som formar oss till dom vi är idag.
Alla dessa kurser jag kollat på är på samma skola, alla nätbaserade, alla på halvtid samt att dom även är på grundnivå, vilket är självklart! Men sedan finns det grundnivå II samt även avancerad nivå.
 
Just nu känner jag bara att jag vill att det ska bli vår 2013 så jag kan söka dessa kurser, har även kollat upp om studielån och det så det verkar som No Problemo på den sidan. Åhh gud, hoppas verkligen året går fort nu och att man har chans att kunna komma in. Om man nu inte ändrar sig? Men som det ser ut så kommer jag inte ändra mig. Men detta verkar perfekt för mig!

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se