Dagen och hundkurs

Var ju som sagt fyllechaffis åt brorsan och hans flickvän inatt så han ringde runt 1 någon gång och då var det att åka iväg och hämta dom samt köra in dom tillstan. Var hemma runt 3 eller nått igen, fast inte kunde man somna då, allting snurrade i huvudet och jag ville bara försvinna. Usch jobbigt.. Men men, sedan väckte pappa mig och pojkvännen imorse vid typ 10 över 9 och då var det bara att hoppa ut ur sängen och klä på sig samt äta frukost, för att sedan åka iväg till vimmerby med Pumba för valpkurs. Pojkvännen följde inte med, han hade saker hemma att fixa så fick åka själv.

Men men, själva valpkursen gick faktiskt ganska bra, bättre än jag trodde! Vi var typ kanske 7-8st i gruppen och en härlig blandning med valpar. Pumba tyckte helt klart att eurasiern och schäfer blandningen var lite läskig, även var king charles spanieln lite läskig, men det blev bättre till slut. Efter promenaden så började vi med att träna lite uppmärksamhets övningar eller vad man ska säga. Hunden ska typ titta åt ett annat håll och så ska man roppa och när hunden tittar på en ska den få godis. Detta gick faktiskt riktigt bra och Pumba lyssnade varje gång! :)

Sedan gjorde vi lite inkallningar, där vi skulle vara riktigt roliga, jag vet inte riktigt om jag var så rolig men Pumba kom glatt iallafall och fick tok rycket efter åt. Söten :P Sedan det sista vi gjorde som var en kontakt övning där hunden ska söka ögonkontakt. Gick inte sådär jätte bra till en början! Men det gick iallafall ut på att man ska visa en godis bit för hunden och hunden ska titta på den, men för att få godisbiten måste den söka ögonkontakt. Man fick då inte använda något för att uppkalla uppmärksamheten till hunden. Men ja, jag fuskade. Pumba var totalt ointresserad av både mig och godiset dom första minutrerna. Men när jag sedan typ lät lite tyst så tittade han på mig, detta gjorde jag några gånger innan jag inte lät och han fattade. För han tittade på mig några gånger faktiskt, utan att jag lät! :)

För att sammanfatta valpkursen så gick den faktiskt riktigt bra, bättre än jag trodde om man ska säga så. men trött var han iallafall, sov som en stock i bilen påväg hem, även ett tag hemma sedan! :)

Bild går inte ladda upp, det krånglar


..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Elin :)

sv- jag älskar din blogg!!!!
,,
om du har fb rösta på mig är du gullig :D<3
http://apps.vizibly.se/hooks/sv/like/2719/14958324c20921a6ba302ed2fe712323a2f9b91c/

2012-06-17 ♥ 19:00:01
Blogg: http://bohusryttare.blogg.se
Skrivet av Lina Sällberg

Kul att kursen gick bra :)

2012-06-17 ♥ 19:21:27
Blogg: http://sallberglina.blogg.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se