Flytta på dig.

Denna låt spelas ju nu 24/7 i mina öron, Alina Devecerski - Flytta på dig! Den är verkligen sjukt bra! Den har även fått en betydelse för mig, jag tolkar låten på mitt egna lilla vis om man säger så.
Jag tolkar låten ungefär såhär:(ur min synvinkel)
Det är ''jag'' som sjunger låten(tolka mig rätt nu?)
och ''jag'' sjunger om mina psykiska spöken som inte vill låta mig va.
t.ex.
''Jag bygger, bygger upp
O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp

Börjar klättra, klättrar upp
O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig
''

-Jag kämpar dagligen för att få tillbaka mitt glada jag, men varje gång så händer något som får mig att falla på arslet. Alltså jag klättrar och klättrer, men monstret drar mig ner

även
''Följer med in, följer med ut
Följer mig dit, följer mig runt
Vad vill du ha
Du måste flytta på dig
''

-Dessa monster förföljer mig verkligen dag ut och dag in, överalltid finns dom och viskar att ''du är värdelös, du kan ingenting''.


Måste verkligen ge en stoor eloge till Alina som skivit denna låt! Den är verkligen grym! Ingen sommarplåga det här inte som dom pratade om på vakna med the voice härom dagen. Den är bätte än så! Detta är en låt man verkligen kommer ihåg, inte just för att den lätt sätter sig på hjärnhinnan, utan just att den är skriven rakt in i mitt hjärta, den täffade verkligen så jäkla rätt!

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Fanny ♥

SV: Vsg :)

2012-06-03 ♥ 12:24:40
Blogg: http://fjuzy.blogg.se/
Skrivet av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.

vad gör du? :)

2012-06-03 ♥ 12:49:05
Blogg: http://tjejenida.blogg.se/
Skrivet av kaffehörnan

Underbar fin låt och röst hon har

2012-06-04 ♥ 21:16:53
Blogg: http://www.kaffehornan.se

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se