Kvällens sista dressyrpass!

Ja ikväll var det denna termins sista dressyrpass! Avslutning för terminen faktiskt! :(
Men men, hade finaste PW ikväll, och guud så fin hon var! Var faktiskt ett tag sen jag red henne, hon är så sjuuukt fin, verkligen! Synd att ingen följde med ikväll och fotade, hade blivit super fina bilder! Om man bortser från att jag såg ut som micheline gubben! x) Hade en stickad långtröja på mig, en lång fleece tröja med krage samt en tjocktröja + ridvästen som är ganska tjock, och jag FRÖS! Hallå?! Inge bra!

Men men, ridpasset gick riktigt bra! Till början var hon ganska kort i formen, men sedan när jag red på lite mer och slutade hålla i innerygeln så fick hon en mycket finare form och trampade på riktigt fint! Väldigt behövligt för mig att rida en lite mer känslig häst med ett skarpt bett då jag ofta blir väldigt hård i händerna. Vilket jag blev från och till så min ridlärare fick säga till mig att slappna av och driva med benen! ;) Pw går på, jag tror det heter pessoabett, det har en hävstångseffekt vilket gör det skarpare om jag förstått det rätt. :)

Dock har jag och Pw riktigt svårt med galoppfattningarna, jag kommer ganska mycket i obalans då jag ofta släpper tyglarna och glömmer hålla ihop istället för att hålla ihop och få en balanserad galoppfattning, vilket gör att Pw springer på lite innan hon nästan ramlar in i galoppen. Men men, får väl träna lite mer så funkar det nog bättre! :) Men mot slutet av ridpasset var jag så sjuuukt nöjd! Hon var så otroligt fin! Måste ge mig själv en eloge, då jag var som sagt genomförkyld, knappt något ork till att sadla henne faktiskt orkade med hela ridpasset och få henne att gå fint! Men jag fick stanna och snyta mig ett antal gånger!

Men men, eftersom det var sista gången för terminen nu så brukar vi alltid köra lite lekar! Nämligen SLALOM! Finns verkligen inget roligare! Det är typ detta man ser fram emot till slutet av terminen faktiskt! Det är så nedrans kul! Våran ridlärare sätter upp 3 hinderstöd på vardera sidan av banan med ett visst avstånd mellan, sedan delar vi upp oss i 2lag, dock blev det bara 1 i varje lag eftersom det bara var jag och min kompis av 3st i gruppen som var med ikväll. Men men, super kul ändå! Jag och min kompis hade ju självklart satt mig och Pw som vinnare eftersom Pw är en stor häst på 170cm och lilla Rex som min kompis red bara är en liten c-ponny på 136cm, men ja tchii fick vi!

Pw och jag hade inte en chans mot den lilla galningen! Visst vi kanske hade haft en chans om jag litat på Pw att hon klarat av detta och låtit henne springa istället för att lägga mig i, för varje gång jag svängde henne så typ stannade hon upp så jag flög 2meter ur sadeln och sedan tillbaka igen för att sedan kasta sig framåt igen. Men guud så kul det var när vi körde rakt fram och rakt tillbaka, då släppte jag och guud så det gick! Vi körde väl typ 5-6 gr och Pw och jag vann sista omgången, hehe. Men men fy fan så kul det är att leka! :D


Finaste Pw efter ridpasset! Mobilbild!

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av kaffehörnan

Underbar bild

2012-06-04 ♥ 21:15:30
Blogg: http://www.kaffehornan.se
Skrivet av kaffehörnan

Du har en framhävande header

2012-06-04 ♥ 21:20:53
Blogg: http://www.kaffehornan.se
Skrivet av kaffehörnan

Men grattis till dig er såg 26 Maj

2012-06-04 ♥ 21:41:52
Blogg: http://www.kaffehornan.se
Skrivet av Isacs Mamma

Hej Vännen!

Hoppas du får en kanon fin Tisdag !

2012-06-05 ♥ 01:31:00
Blogg: http://isacsmamma.blogg.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se