Don't tell others what to do!

En sak jag stör mig på nått enormt är när folk klagar och hela tiden säger saker när dom inte kan göra saken bättre själv! Jag kom och tänka på det idag på lokaltävlingen när det kom in en tjej idag på banan och mamman står utanför banan och skriker ''galoppera, galoppera, GALOPPERA!'' och ''Rid på en volt, en volt till.'' ''Driv, driv, du måste driva.'' Visst det kan vara bra att få lite tips ibland, men att stå och skrika detta hela tiden, och på ett barskt sätt. Ja jag skulle bli tokig om jag satt på hästen. Det är skillnad på att hjälpa till och att bara var tjatig. Så då tänkte jag, varför stå och skrika på andra när du inte kan göra det själv! Detta gör mig så fruktansvärt frustrerad!

Jag vet själv hur min mamma säger ''Men gör sådär istället, men så kan du inte göra'' när jag t.ex. står och bakar bullar, eller något, då är alltid den där kommentaren där ''Så kan du ju inte göra'' Alltså jag har blivit förbannad på min mor ett antal gånger och sagt ''Men gör det bättre själv då förhelvete!'' För det är fruktansvärt irriterande när folk står bakom nacken på säger hur man ska göra..

Någon som håller med mig? Det är inte rätt tycker jag! För kan du inte göra saken själv, eller bättre, så ska du faktiskt inte säga något! När folk uttrycker saker som detta får mig verkligen på dåligt humör! Skojjar inte! Visst jag har kanske själv sagt något sånt där, men jag har kommit på mig själv direkt. Men ja, alltså gud vad jag stör mig, blir arg bara av att tänka på saken!

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Elin

Hej! Behöver du ny design? Jag gör gratis, även animerade!:D Läs mer här:



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/may/designskapande.html#comment

2012-05-17 ♥ 20:00:43
Blogg: http://slowmotionphoto.blogg.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se