Every second counts 'cause there's no second try

Jag blir så arg på folk som försöker bestämma åt andra vad folk ska bli och göra med livet, vad man ska göra med ens pengar, att man måste ta ansvar, att man inte kan få allt. Jag blir så trött på folk som lägger sig i andras liv, och ger såna där pikar som inte kan verka mycket för personen som säger det men som faktiskt tar djupt på personen det är riktat till. Folk borde faktiskt tänka efter innan dom säger saker, även jag! Jag har ibland lyckats säga saker som jag inte menat, och det mår jag dåligt över. Men vissa tycks inte tänka så långt! Det är nästan så att dom säger det Bara för att såra folk!

Jag tycker det är dags att folk vaknar upp ur deras egon och faktiskt tänker ett steg längre än vad näsan räcker! Tänker efter innan dom säger vissa saker, och på sättet dom säger det. Vissa saker kan ta hårt på en person, trots att man inte kan tro det. Just på det sättet du säger en sak kan bryta ner en person totalt. Jag vet det, jag har själv varit med om det, visst det kanske inte är meningen, men det kan bli så fel! Tänk på vad du säger och hur du säger det innan du öppnar munnen!

Jag blir så trött! Faktiskt helt ärligt! Jag blir trött och ledsen på folk som sårar folk helt i onödan just pågrund av saker som säger, det kan misstolkas så jäkla lätt, det kan bli fel på 2 sekunder, och då kanske det inte finns tid till att förlåta. Tänk på det! Alla! Även jag! Jag var förr sån som öppnade käften och orden slank ur innan jag ens hann och tänka, vilket jag tror och vet sårade många. Jag har bättrat mig och tänker ofta ett steg längre, men visst ibland kan det fortfarande bli fel, men då försöker jag oftast säga något som hänger ihop, men som låter bättre.
Under period innan jag lärde mig tänka ett steg längre, så vågade jag knappt säga något för att jag just var rädd för att det kunde bli fel. Det är jag än idag.

Don't ever let anybody else deside what you will do with your life!


..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av DIANA ÖSTERBERG

Följa varandra via bloglovin? :)



Har 3st tävlingar igång!

1. Runns.se & Erikasgarderob.se - http://dianaosterberg.blogg.se/2012/march/tavling-runnsse-erikasgarderobse.html#comment



2. Rapunzelofsweden.se - http://dianaosterberg.blogg.se/2012/april/tavling-rapunzelofswedense.html#comment



3. Mylovetoys.se - http://dianaosterberg.blogg.se/2012/may/tavling-mylovetoysse.html#comment



Lycka till! =)

2012-05-11 ♥ 11:41:43
Blogg: http://dianaosterberg.blogg.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se