Hoppträning!

Fick ta pappas stoora jobbar bil ikväll till ridningen eftersom mamma och pappa var och hämtade hem Mischa ikväll!

Kvällens hoppträning gick sådär! Började med att jag skulle hämta Cito ute i hagen och han verkligen vägrade att gå igenom där det var lite blött, stod och drog i honom i minst en minut och kunde nästan hänga mig i grimskaftet och han rörde inte en min, han skulle verkligen INTE gå där igenom, försökte 3 gånger men det gick inte, så fick ta en annan väg istället för att få med honom till stallet!

Framridningen var han lite loj till en början men började sedan lyssna mer på mig! Vi började sedan med att trava över ett litet kryss med en trav bom innan, gick riktigt bra faktiskt! Sedan blev det lite högre och sedan byggde vi på ytterliggare ett hinder som kom efter 5-6 galoppsprång. Här kom vi lite konstigt några gånger, speciellt när det blev en oxer! Men trots att vi kom helt fel 2gånger så var jag inte rädd utan kunde hoppa den utan att vara minsta lilla rädd! Känns riktigt skönt att bli av med hopprädslan, eller iallafall det värsta och när jag hoppar Cito!

Vi avslutade sedan med en oxer på ca 80-85cm och sista språnget gick så sjukt bra! Verkligen super nöjd med det! Imorron tänkte jag bjuda på en STOOOOR bild bomb samt 2 failhopp som min kompis Lina Pettersson fotade, hon var ju med till ridningen och fotade mig och Emma! :) Nu är jag för trött och ska snart sova tänkte jag! :)


Bjuder på en liten sneak peak! ;)

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se