Kvällens hårda dressyrpass!

Ja, kvällens dressyrpass var verkligen inte något för mina klena muskler! Usch helt slut! Hade ju världens bästa Sabban såklart, och ja får inte glömma, världens envisaste! Man får verkligen INGENTING gratis på henne, jag menar verkligen ingenting, men jag brukar säga. Det är tur att hon är söt! Men men åter till passet! Vi tränade mycket på att hitta hästens yttersida och hålla ihop den med resten av hästen! Låter kul för er som inte kan ''hästspråket'' ja jag vet men men så är det! Detta var väldigt behövligt för mig då jag verkligen har stoora problem med att hålla ihop Sabban yttersida i höger varv, och speciellt på volten! Helt omöjigt! Hur hårt och stabilt jag håller i yttertygeln och använder skänkeln så är det nästan omöjigt för mig i traven! Jag är väl inte tillräkligt snabb i benen om man säger så!

Jag har även inte muskler nog till att hålla ihop henne, man måste vara ganska ''stum'' i handen på Sabban, yttersidan pratar jag om, för annars så går hon med huvudet bland molnen. Jag fick hjälp av min ridlärare som gick jämte mig i skritten och visade ungefär hur jag skulle hålla, men fyyy så jobbigt det var om man säger så! Lyckades riktigt fint några gånger och hon gick helt sjuuukt fint! Hon är så gudomligt fin när hon går i form och böjer på halsen! Men men, jag har sagt det tidigare och säger det igen. Måste börja träna arm och ben muskler! Jag måste verkligen det! Tror jag får ta och damma av crosstrainer och börja jobba på den?

Men iallafall, dom sista 10 minutrerna vi red innan vi skrittade av hästarna(hon tog av det när vi skrittade av) så gjorde min ridlärare en liten special, då jag var helt slutkörd, orkade verkligen inte hålla ihop henne, sjönk nästan ihop på Sabbans rygg. Men men, det blev iallfall att hon tog ett gammal grimmskaft som hängde vid paddocken, band det i bettet och sedan ner och fast i sadelgjorden. Och ja, det hjälpa betydligt och jag orkade faktiskt driva med benen, för annars blir det att jag drar i tyglarna onödigt mycket och glömmer bort benen. Nu kunde jag sluta fokusera på att få henne att gå och kunde på så sätt driva mer med benen och hon böjde då mer på nacken, trots inspänningen. Men fyyyy så trött jag var efteråt! Men Sabban är bäst ändå! :)

Tog några super söta bilder på Sabbisen idag som jag lade in på FB(facebook) men fb har typ damp och jag kommer inte in på sidan! -.- Som vanligt, men men, bilderna får väl komma imorgon istället! :) Bjuder på en gammal bild sålänge! :)

Alltså jag verkligen älskar denna bild! Kärlek till 1000

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se