Oj Oj Oj!

Jag och pojkvännen åkte till skolan idag, vi tog bilen eftersom jag skulle hem efteråt. Han hoppar in på passagerar sidan, inget, släpper sedan av honom hemma hos sig för han skulle ha sin bil, inget. Har 2lektioner och sedan 2 timmars håltimma. Sådär 20min innan jag börjar kommer älsklingen och vi ska gå till hans skåp. Dock ser vi hans mamma borta på parkeringen så vi går dit, Jacob ringer även och då går hans mamma och kollar på våran bil och säger ''Det där kommer aldrig gå bort!'' Vi undrar vadå, den är ju inte skitig? Vi såg bara förar sidan. Går till passagerar sidan! HELA sidan var full med svart asfalt! Jag fick panik och undrade vad fasen jag hade kört i nu och fick panik eftersom jag var rädd för vad pappa skulle säga. Trodde ju det var jag som gjort något. Då säger älsklingen ''det måste ju blivit när din mamma var i Läckeby igår med Mischa''. Då släppte paniken! Eftersom jag visste att dom håller på med asfaltsarbete på den vägen ner till Kalmar.

Ringde först mamma och sedan pappa och sa då var dom blivit, pappa hade tyckt att det var något konstigt med bilen inatt när han kom hem. Jag frågade ju då vad vi skulle göra han sa då ''Ja, det är väl bara tvätta, jag har väl något avfettningsmedel hemma'' men ändå så åkte jag ner till Volvo efter lektionen för att prata med dom. Får en som följer med mig ut som gick ut och kollade, han lät väl först typ som ''men hallå det blir stänk efter asfaltering det är väl inte mer med det, det går lätt bort'' kollade bakrutan, dat var lite där med. Sedan såg han höger sida ''Oj!'' vad det enda han sa! ''Det där ser inte alls bra ut'' sa han sedan. ''nae det var därför jag tänkte jag åker och kollar med er'' sa jag då. Han visade mig då sedan det bästa avfettninsgemdlet som fanns för detta, och han trodde inte det räckte med 1L. Ringde då pappa och sa vad han hade sagt och att han tyckte att jag skulle köpa det där då. Pappa kom underfund med att det han hade hemma bara var miljövänligt. Skulle nog inte funka sådär jätte bra! Så jag köpte 2L avfettningsmedel, och vi skulle nog bli tvugna att tvätta några gånger och vi fick Inte vara på asfalt och göra detta då det var så starkt att det skulle lösas upp. Så gräs eller grus fick vi vara på. Så nu gäller det att tvätta så fort som möjligt innan det sätter sig ännu värre!

Det ser inte lika farligt ut på bilderna, men i verkligheten, Ja det är tjockt med asfalt vid hjulhusen!


Bakhjulet!

Fälgen ska vara silvrig?!

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Alice - Bilderbyalice

sv: vene ^^ asschh skit i det ^^

2012-05-11 ♥ 15:47:14
Blogg: http://bilderbyalice.se
Skrivet av Alice - Bilderbyalice

Hejhej, jag har en tävling på min blogg där man vinner valfritt skal, skulle vara super skojj om du vill vara med. direkt länk: http://bilderbyalice.se/2012/may/tavling.html#comment

Allt bra?? (:

2012-05-11 ♥ 15:47:24
Blogg: http://bilderbyalice.se
Skrivet av Alice - Bilderbyalice

sv: bara bra!

vad ska du göra ikväll?

2012-05-11 ♥ 18:58:35
Blogg: http://bilderbyalice.se
Skrivet av Jeanette

Var gärna med i helgens blogg! :) Drar en vinnare ikv, eller imorgon. beror på hur många som e med! :"D Puss&Kram <3

2012-05-11 ♥ 19:50:07
Blogg: http://idaloviza.blogg.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se