Hoppträning 10/9-12

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSS!!!!
Så kan jag bara säga om kvällens hoppträning, gick så Jä*la bra, trots att jag fick lite magknip när jag såg att jag skulle ha Pw. När jag hoppat henne förr har jag blivit osäker på mig själv då hon är ganska stark och drar på hindren ganska rejält, självklart jätte kul, men inte lika kul när man inte kan hålla emot och hon kastar sig över hindret?
 
Men vi började iallafall med att galoppera på en stor volt över 3cavaletti bommar, i vänster varv gick det absolut inte, hon drog sig innåt hela tiden och jag fick ingen ordning på saker och ting. Men innan vi bytte varv så skrittade vi emellan, och jag kände då att sadeln låg lite snett, att jag satt mestadels åt vänster sida, jag försökte räta till det så gott jag kunde, men gick väl sådär. Men nästa varv, i höger så gick det betydligt bättre, jag hade koll på henne och koll på mig så vi fick till några fina rundor!
 
Sedan så var det dags att börja hoppa lite, började med att hoppa ett litet kryss på kanske 60cm med en bom framför, kom rätt faktiskt båda gångerna, utan att hon kastade sig över eller sprang med huvudet bland molnen. Sedan bytte vi varv och då var det dags att hoppa en liten studs på först 2 språng, även här gick det bra, jag orkade hålla emot henne med låga händer(förr hamnade mina händer bland molnen som hennes huvud) och vi kom faktiskt väldigt bra in var gång! Sedan utökades til 3 språng och även det gick super!
 
Sedan bytte vi varv igen och hoppade samma kryss som först, men denna gång var det ett rättuppstående, första gången gick riktigt bra, tänkte hela tiden att lägga lite mera tyngd på höger sidan då sadeln låg lite åt vänster. Andra gången kom vi inte så jätte bra, då jag svängde in lite sent mot hindret, men sedan resten av sprången gick super! Den avslutande höjden var ca 90cm, vilket knappt kändes. Fy F**********n så nöjd jag är med kvällens hoppträning! Allting stämde 100% och jag kan leva på denna känsla läääänge läääänge! Längtar verkligen tills nästa hoppträning och hoppas jag får hoppa Pw igen, åhhhhhh så lycklig just nu!!!
 
BIlder ifrån kvällens hoppträning kommer inom kort hoppas jag! En kompis tills Emma och mig följde med och fotade lite med Emmas kamera, så hon ska bara skicka dom till mig, sedan kommer jag visa dom för er! Hoppas bara känslan syns på bilderna, för fy f********n så nöjd jag är med kvällens träning!!



Finaste Pw på bilderna! <3
 
Nu får jag väl ta att borsta tänderna och krypa ner hos min sjukling till pojkvän! Stackarn är genom förkyld! :( <3

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se