Objektiv drömmar

Jag vill ju mer och mer utveckla mitt fotograferande och för att kunna utveckla mig så behövs nya objektiv till min kamera då mitt standard 18-55mm f/3.5-5.6 inte är optimalt inomhus då det är så ljussvagt. Och eftersom jag inte gillar att fota med blixt då jag tycker att bilderna blir så hårda i färgen så är det inte det lättaste att fota barnen inomhus eftersom dom sällan är stilla. Sen mitt 55-200mm f/3.5 som jag gillar men eftersom det saknar autofokus är inte det så jätte optimalt när man fotograferar djur eller barn i rörelse, då jag själv måste ställa in fokuset snabbt samtidigt som man sköter zoomen, ja inte det lättaste. Så just nu står nya objektiv överst på in lista över saker jag vill ha, synd bara att jag inte fyller år än på ett par månader..
 
Först vill jag ha ett tamron 70-300mm f/4-5.6 med autofokus som skulle vara perfekt när jag kommer ut och fotograferar hästar och hundar in action som på olika tävlingar eller när dom springer fritt.
Sen är jag även väldigt sugen på ett fast 35 eller 50mm f/1.8 eller f/1.4 som skulle passa perfekt för att ta bilder inomhus, eftersom det är så pass ljusstark, eller när jag tar porträtt bilder på barnen eller djur
 
Sen allt eftersom jag förhoppningsvis blir bättre och utvecklas så är även en ny kamera något jag vill ha, och det jag har sikte på då är en Nikon D7000 då jag läst mycket om dom och den fått bäst i test på flera platser.
 
 
Nikkor 50mm f/1.8 hittar ni HÄR
Tamron 70-300mm f/4-5.6 hittar ni HÄR
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se