Påskhelgen

Redan söndag idag och imorgon är sista dagen Jacob är hemma innan vardagen börjar igen, har varit skönt och mysigt att haft honom hemma och Melvin har varit särskilt nöjd över att få leka med pappa hela dagarna. Igår hade vi lite av en städdag och plockade uppe på vinden/Miltons framtida sovrum så vi kan börja renovera det, eller ja Jacob får ju ta det mesta i början eftersom det är han som är snickare och inte jag. Vid 13-tiden så var vi hembjudna till min Farmor och Farfar på påskmat vilket var riktigt gott! Melvin tyckte det var roligt att vara där och han fick även gå ut och gå en sväng med Hanna(min yngre kusin), deras hund och Farmor vilket var riktigt populärt då dom hade hoppat över en massa gropar i vägen.
 
Idag så har det varit full fart hela tiden har det känts som. Först hade vi bestämt med min bror och hans grabb att vi skulle åka till Kalles Lek och Lattjo för en massa bus och skoj. Vi var där i ungefär 4-5h och det var full fart på dom hela tiden. Det var allt ifrån att åka rutschkana till att klättra och sitta i bollhavet. Melvin lurade även upp mig att åka den branta rutshkanan och fy säger jag bara! Melvin var mera modig än mig och sa flera gånger ''Det går bra mamma, det går bra.'' Min stora kloka underbara pojk! Även hela 6st pannkakor åt ungen utan problem! Milton var vaken under hela besöket vilket var väldigt förvånande då han var väldigt trött och sovit ca 30min innan vi åkte och inget i bilen. Men inget gnäll och inget gråt, världens snällaste bebis. 
 
Stackars Melvin gjorde även en vurpa idag inne på Kalles, han hade lite för bråttom ner för en ''trapp'' och ramlade en liten bit, men jag tror han mest blev rädd och att han inte slog sig så mycket tack och lov. Efter att vi lekt av oss på Kalles så bar det av hemåt, men istället för att åka hem så stannade vi bara till och hämtade lite knäckebröd och kameran då vi bestämmde att vi skulle åka och hälsa på fåren hos deras farmor.
 
Melvin var riktigt nöjd och vågade sig in till fåren med pappa så han fick denna gång klappa ett lamm, underbara stora pojk! Han verkligen älskar djur den ungen! Efter att vi hälsat på fåren och lammen så ville Melvin bestämt åka hem till farmor men eftersom dom inte var hemma så ville ha istället åka till farfars garage som han säger om hans jobb. Så ja, han fick som han ville så vi åkte dit helt enkelt men lagom till att vi kom dit så åkte vi nästan direkt då yterliggare ett får fått lamm strax efter vi åkte därifrån så då var det bara att åka dit igen och kolla på dom nya små lammen innan vi åkte hem till farmor och farfar så han fick leka med farmors dinosaurier
Bilderna ifrån får besöket kommer imorgon
 
Nikon D60, Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6 VR 
Nikon D60, Sigma 55-200 f1.4-5.6
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se