RAW-format

Idag fotade jag bilderna i RAW-format istället bara för JPG-format, min bror har sagt åt mig att fota med RAW-format eftersom jag alltid redigerar bilderna i Photoshop innan uppladdning för att snygga till och framförallt framhäva färgerna. Jag beskär och förminskar alltid bilderna för att dom ska behålla kvalitén när jag laddar upp dom eftersom jag sparar dom för webben.
Jag förminskar alltid bilderna till 1000px
Tänkte visa exempel på hur det blir här nedanför:
 
Inte redigerade/förminskade i photoshop utan endast uppladdade direkt på bloggen till 1000px
 
Ökad mättnad, temperatur och exponering. Samt beskärd och förminskad i photoshop till 1000px.
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av JUNITJEJ

SÅ fin bilden blev!

Svar: Tack :)
Jonna Nilsson

2017-04-13 ♥ 11:26:58
Blogg: http://www.junitjejen.se
Skrivet av Miss Baby Peaches

Tjusigt!
Jag måste och prova att fota i RAW! Kommer aldrig till skotts riktigt!

2017-04-13 ♥ 15:09:07
Blogg: http://babypeaches.blogg.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se