Febrigt slut och början

2016 är nu över och 2017 är här, vårat nyår blev väldigt lungt då Melvin blev varm och fick feber i onsdagskväll som har hållt i sig fram till söndag natt/måndag morgon. Vet heller inte varifrån febern kom då vi i princip bara varit hemma sedan jul. Men men sånt är det ibland, och det tråkigaste när Melvin får feber och hög feber som han haft dessa dagar är att han blir så dålig att han måste spy, så i fredags var det inte mycket stackarn fick behålla. Sedan i lördags natt så märkte jag att Milton började bli varm och på morgonen när vi tog tempen så hade han 38,9 så jag ringde 1177 för att höra lite vad dom tyckte vi skulle göra. Hon kontaktade en barnläkare som tyckte att vi skulle avvakta och höras av senare på dagen eftersom storerbror haft feber han med. Så efter jag pratat med sköterskan fick Milton lite panodil vilket hjälpte och när sköterskan från 1177 ringde upp igen vid 3-tiden så hade febern ytterligare stigit så hon kontaktade återigen barnläkaren som då ville att vi skulle komma in och kolla honom samt ta lite prover eftersom han är så pass liten. Han blir 4mån nu den 6/1. Så vid 18-tiden fick vi en tid till att träffa barnläkaren på akuten och där kunde konstateras att allting såg fint ut och om inte febern försvunnit på onsdag så skulle jag höra av mig igen.
 
På natten mellan söndag och måndag hade Milton återigen hög feber 39,7 trots att han sov i bara en linnebody, så han fick återigen panodil så vi kunde somna om, dock hade jag jätte svårt att slappna av och somna innan jag kunde känna att han blev svalare. Så runt 4 halv 5 kunde jag somna om och sedan på när vi gick upp vid 9 på morgonen hade febern stigit igen till 39,7 så då fick han ytterliggare panodil så febern gick ner. Under dagen så gick febern upp lite igen men översteg aldrig 39,0 vilket var skönt. Dock på kvällen blev han precis otröstlig och vägrade vara ifrån mig och jag fick bära och gunga på honom. Antagligen berodde detta på övertrötthet samt lite magknip då han inatt och idag har bajsat kanske runt 7-8gr, men inte så konstigt när han fått panodil och haft feber. Men inatt när jag kollade tempen så låg den på 37,8 och även när jag tog idag på morgonen och förmiddagen så har den legat på 37,2 - 37,7 vilket är jätte skönt! Märks även på honom att han är piggare och gladare, trots att han 95% av tiden är glad!
Så nu hoppas jag verkligen att vi får vara friska ett bra tag framöver!

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se