Lördag & Söndag

Nu i helgen har vi faktiskt fått ganska mycket gjort, i går så la Jacob sista biten av golvet uppe i hallen samtidigt som jag sorterade ut Melvins byrå då dom flesta kläderna han har är för små och jag var även tvungen att se vad som behöver köpas in nu. Väldigt snabbt stod det klart att han inte har en enda pyjamas som passar honom, alltså stl 110-116, utan alla hans pyjamaser var stl 98-104 vilket har börjat bli alldeles för litet, byxorna sitter bra om han står upp, men om han böjer sig ner eller sitter så blir dom för små, och tröjorna ja, dom börjar likna magtröjor vissa av dom. Hihi
Och inte nog med att alla hans pyjamaser var för små, även byxor har han väldigt dåligt med. Han har 3par vardagsbyxor/mjukisbyxor i stl 110 och 1par jeans som han har om vi ska iväg eller liknande. Sen sparade jag dom längsta av stl 104 som han får ha kvar tills vi köper nya byxor. Även alla stumpor han har är i fel storlek. Alla är för små förutom dom jag köpte i november som jag lyckades köpa i alldeles för stor storlek. Men men sånt är livet ibland.
Det enda som fanns ganska mycket utav var tröjor och kalsonger, tack och lov. Pengarna springer iväg väldigt fort när man måste köpa nytt. Men högst upp på listan står nu pyjamaser! För det är någonting som är absolut akut med just nu!
 
Vi hann även gå ut en sväng och åka lite pulka innan det var dags för mat, dock så tröttnade Milton ganska fort på att vara ute då han blev hungrig så vi gick in efter någon timme medans mina stora grabbar var kvar ute och åkte pulka för fullt. Sen kom även en kompis till Jacob hit och plogade våran uppfart med sin fyrhjuling så Jacob var ganska glad att han slapp göra det. Så nu kom han upp med sin nya bil som har fått stå nere vid vägen då han här om kvällen inte kom upp, och dagen efter hade handbromsen på något utav bakhjulen fastnat så han var måttligt glad. Men efter att han fick stå plant utan handbroms så verkar det ha släppt och han kom upp för backen upp till oss, men så istället lyckades han köra fast här uppe, han råkade köra ut lite för långt i snön när han skulle backa in på parkerigen så han fastnade, men efter mycket om och men så lyckades han komma loss.
 
Idag har vi faktiskt inte gjort så mycket alls förutom att städat och grabbarna var ute och åkte pulka idag igen, sedan var även mamma och pappa här på lite fika förut idag vilket var trevligt. Melvin var riktigt lycklig när han såg att morfar kom, och innan dom åkte hem fick han faktiskt med morfar i pulkan så dom åkte tillsammans. Behöver jag säga att han var lycklig?
 
Fick bli en dålig bild ifrån gårdagens pulkaåkning då kameran bråkade med mig och lillebror som satt i bärselet var gnällig.
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Longevity - en blogg om hälsa

Härligt med snö

2017-01-09 ♥ 13:03:31
Blogg: http://madelein.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se