Who has the right?

 
Vem har rätt att bestämma över ditt liv?
Vem har rätt att bestämma vad du ska ha på dig, vilken färg på håret du ska ha, hur du ska sminka dig, hur du ska gå?
Ingen har denna rätt, ingen förutom dig själv!
 
Låt ingen komma in i ditt liv och tro att dom kan ändra allting hos dig, låt Ingen trycka ner dig till botten där du tror att du inte är någon, att du inte har något liv. Låt ingen ta över dig, och din kropp! Du är precis perfekt, precis dom du är. Låt inte dessa ''perfekta'' fotomodeller tro att det är så du måste se ut, att du måste ha den där ''perfekta'' magen, dom ''perfekta'' låren det ''perfekta'' utseendet.
 
Låt bli att lyssna på samhällets normer, om att man måste se ut på vissa sätt, att man måste följa Det Där modet. Lyssna inte på alla dumma ord du får höra. Jag vet det är inte lätt, tro mig. Men du måste ändå försöka, försöka så gott du kan, du har alltid din familj som stöd, trots att dom inte kan hjälpa dig i skolan måste du försöka låta bli att lyssna vad alla andra säger. Ta inte åt dig av ord, dom där hårda orden som ändå träffar rakt i ditt hjärta, låt bli att lyssna på dom.
Att våga visa vem du egentligen är kan man nästan jämföra med att börja skriva en historia. Början är alltid det jobbigaste, vägen till målet är klurigt, du gör misstag, suddar bort, skriver till. Men i slutändan är du ändå alltid riktigt nöjd och stolt över vad du har åstakommit.
 
Vem har rätt till att bestämma hur folk ska se ut? Hur samhället ska bete sig, hur smal man ska vara? Ställ dig den frågan varje gång du känner att du inte duger. Fråga dig själv ''Vem har rätt att bestämma hur jag ska se ut?'' Ställ den frågan till dig själv varje gång du tvivlar på dig själv, och svara Inte ''Han/Hon som säger jag är ful, klär mig illa.'' ''Den där fotomodellen på tv'' Tänk efter riktigt noga, vem har egentligen rätt att bestämma hur Du ska se ut? Ingen anna än dig själv har den rätten! Du bestämmer hur du vill se ut, Du bestämmer hur du vill klä dig.
 
Vill du ha dom där snygga knallrosa klackskorna, som du vet alla kommer skratta åt dig om du har. Ta på dig dom!
Vill du ha dina favoritmjukis byxor som är lite för urtvättade, som du vet alla kommer kalla dig äklig i. Ta på dig dom!
Vill du ha dom där färgglada mönstrade byxorna/leggingsen, som du vet alla kommer snegla på. Ta på dig dom!
Vill du ha dom där snygga byxorna som kanske inte sitter perfekt, som du vet alla kommer säga, kasta. Ta på dig dom!
Ta på dig vad du än vill ha! Ta på dig det som du trivs i! Ta på dig vad du vill ha, ha vilken färg på håret du vill, ha håret precis som du vill, sminka dig precis som du vill. Ingen annan än du själv bestämmer detta.
 
Jag har valt att skriva detta inlägg, just för att jag vill få ungdomar, pojkar som flickor att förstå att dom är vackra, som dom är! Att man faktiskt inte behöver se ut som alla andra, man behöver inte sminka sig som alla andra. Du vart född för att vara dig själv, ingen annan!
''Bara döda fiskar följer strömmen''
Va dig själv, trivs med dig själv, älska dig själv! Ingen är som du, och du är inte som någon annan. Det är det som gör dig unik! Tänk på det! Jag kommer fortsätta att skriva såna här inlägg, samt även om egna historier, för jag vet att man känner sig väldigt ensam om detta. Men det är man inte, det är tyvärr väldigt många där ute som inte vågar visa vilka dom egentligen är, vilket jag tycker är tråkigt! Jag älskar folk som vågar stå upp för sig själv, vara sig själva och inte tar någon skit. Utan använder skitsnacket till något som får dom att pusha sig själva ännu mera till att vara sig själva. Jag ser upp till dessa personer!
 
Dom bloggarna som fått mig att hitta mig själv, samt att fått mig inspirerad till att visa andra att man ska vara sig själv, att man inte ska vara som alla andra! Besök dessa tjejer om du känner att du behöver hitta dig själv! Dom är värda att kolla! Jag är grymt tacksam för att jag köpte just Den FRIDA tidningen där Keela var med! <3
Tryck på namnen för att komma till deras bloggar, (öppnas i nya fönster)
 
''Dom som pratar bakom din rygg är bara bevis på att dom inte kommit lika långt i livet som du''

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Wicke

Fin blogg! ;D

Svar: Tack :)
Jonna Nilsson

2013-02-07 ♥ 20:14:14
Blogg: http://Awezume.devote.se
Skrivet av J O Y ♥

Så fint skrivet!

Svar: Tack :)
Jonna Nilsson

2013-02-08 ♥ 01:08:34
Blogg: http://joysilver.blogg.se

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se