Krångla inte till det

När jag fick reda på att jag skulle få barn var.nog den första tanken "hur dan kommer jag klara detta?" jag visste ingenting om hur man gör med barn eller hur man är en bra mamma. Alla dessa tankar snurrade i mitt huvud och jag var hela tiden orolig desto närmare vi kom hur fan man är mamma, hur man gör och hur man beter sig. Men så sa mamma någonting så simpelt men som ändå betydde så mycket då "ingen vet hur man är en bra förälder, var bara dig själv och ta det som det kommer. Jag visste heller inte hur man gjorde när jag fick mitt första barn, ingen vet det." dessa ord fick en sån stor betydelse för mig trots att dom.var så enkla. Alla är vi ju nybörjare i början, och alla är vi dom perfekta mammorna åt våra barn som vi älskar och vi gör vårat bästa. Jag har inte ändrat den jag är bara för att jag blivit mamma, för om jag skulle ändra på mig själv bara för att jag blivit mamma vad skulle det då säga till min son? Att man ska sluta vara sig själv bara för att man helt plötsligt blir förälder, eller går igenom någon annan stor livshändelse? Nae! Var dig själv och krångla inte till det. 
Jag måste säga att jag är glad att Melvin bestämde sig att komma 20 dagar innan bf, för det gjorde att jag ibte fick chansen att fundera eller tänka på hur man är en mamma. Jag var tvungen att kasta mig in i denna roll med huvudet före, och visst vissa gånger har det varit tufft att hålla huvudet över vatten ytan när man tänker tillbaka.. Men jag klarade det, och jag är ännu inte klar. Jag är den perfekta mamman åt min son som älskar mig lika mycket som jag älskar hono, och jag är fortfarande mig själv trots att jag nu är mamma! Så tänk inte, krångla inte till det. Gör det bara, du har det inom dig!  


..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se