Dressyrträning

Kvällens dressyrträning gick såååå bra idag! Hade Sabban idag och jag blev nästan matt i kroppen när jag såg hennes namn jämte mitt. Och ja visst man blir helt slut efter av att rida henne, men fyyyyy så nöjd jag är trots allt med kvällens träning! Tog ett tag innan jag hittade rätt ''knappar'' och när jag väl gjorde det, åhh guuud så fint hon gick, hon böjde halsen, höjde ryggen och verkligen trampade under sig, UTAN att jag hade en halsförlängare! Åhh så nöjd jag är!

Dock så har jag så sjukt stora problem att fånga upp hennes ytterbog o yttersida i vänster varv när vi riden på en volt, jag får verkligen INGEN som helst ordning på den, hur mycket jag än stramar upp uttertygeln och håller den still och trycker på med ytter skänkeln, tror dock att jag inte är tillräkligt snabb med skänkeln så det kan vara därför.

Sedan skulle vi även rida med frambenen innanför spåret och ja, gick väl inte sådär jätte bra, visst några gånger fick vi till det men hon blev lite slö och ville inte gå framåt och jag fick spänningar i axlarna så då blev jag lite frustrerad på mig själv och jag blev ännu mera spänd. Men när vi sedan slutade med det och red ''vanligt'' igen så gick det super bra igen, dock var jag vääääääldigt extremt trött så orkade inte riktigt hålla ihop henne ordentligt så blev lite sådär halvbra. Bästa Sabban! ♥


Gammal bild på mig och bästa Sabban! ♥

Sabban från sommaren 2010♥

Sabban och jag sommaren 2010 ♥

Och ja, måste ju bara att jag även dumförklarade min kompis lite förut när vi åkte hem! ;) Vi hoppade in i bilen och vi skulle åka. Hon startar bilen och ljudet hoppar igång, hon lägger i ettan och släpper handbromsen och bilen börjar rulla eftersom vi stod i en neförsbacke. När det sedan börjar plana ut så ska hon börja gasa med det händer inge, hon lägger i ettan igen och försöker, händer ingen och hon gör om det igen. Även denna gång funkar det inte och nu undrar hon vad fasen som händer och frågar med ''hallå vad är det för fel?'' Varav jag frågar henne om hon startat bilen? Behöver jag säga vart detta slutar? Hon hade helt enkelt inte startat bilen helt! ;) HAHAHA x) Ja, ett gott skratt förlänger livet!

Även Pumba är väldigt korkad har jag kommit underfund med! Efter att jag kommit hem ifrån ridningen så sitter han på golvet och jag står en bit ifrån. Jag står och tittar på honom samtidigt som han tittar på mig och jag utbrister plötsligt ''BU'' och sätter fram händerna i ansiktshöjd. Varav han hoppar till, detta gör jag om 3gr till och han hoppar till varje gång. Alltså ja, lättskrämd eller vad? Han är så dumt söt! :) <3

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se