Kvällens hoppträning!

Jag vet inte vad jag ska säga?! Är så grymt nöjd med kvällens hoppträning! Cito var super fin hela passet! Dock hade jag väldiga problem med ytter bogen i höger varv, vilket gjorde att han gick lite snett. Men mot slutet så gick det bättre och jag fick ordning på mig själv och hans bog! :)

Vi började med att hoppa ett litet kryss och sedan byggde min ridlärare upp en oxer med ett galoppsprång emellan, oxern var ungefär på 80-85cm kanske? Kollade inte riktigt, fokuserade på att bara hoppa och inte tänka! Vilket brukar gå bäst då jag inte blir så hopprädd, vilket jag inte är när jag hoppar Cito, vilket är grymt skönt faktiskt! Känner mig så säker på honom! :)

Sedan så blev det istället 2st rättuppståenden med 4galoppsprång mellan och sista hindret var på ca 1,00 - 1,05 ungefär! Gick super bra! Dock första gången vi kom så såg jag inte riktigt hindret då jag fick solen i ögonen, och när jag sedan fick syn på hindret så fick Cito ett ryck och gjorde ett glädjeskutt framåt vilket gjorde att jag inte ville hoppa hindret då jag kom i obalans.
Andra gången så vet jag inte riktigt hur det gick, han sprang åt sidan har jag för mig på första hindret, och tredje gången sprang han på sidan av andra hindret.

Sedan när jag fått ordning på mig själv så gick det super bra och vi kom rätt hela tiden, visst fick jag va på honom ganska mycket och trycka till honom över sprången men det gick super fint och jag är grymt nöjd må jag säga! Han var verkligen underbar idag och jag känner mig inte ett dugg hopprädd på honom, han är verkligen hur säker som helst!

Tänkte bjuda på en liten film från ikväll! Frågade min ridlärare om jag fick hoppa en sista gång samtidigt som hon filmade med sin mobil, och det gjorde hon, så därför ska ni nu få se på sista sprången på kvällens hoppträning! Klaga dock inte på min sits, den är inte den vackraste men jag ska säga att den har blivit betydligt bättre, jag har bättre balans över hindren och ''håller inte fast mig'' i tyglarna, utan hittar min egna balans! :)


..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se