Kvällens hoppträning!

Åhh, alltså jag kan inte bli lyckligare! Kvällens hoppträning gick då sjutk bra! Jag kunde reglera honom super bra och han lyssnade jätte bra på mig till slut, och super pigg! Kan tillägga att det var ''lilla'' Cito jag hade idag! Usch vad jag älskar att hoppa denna häst! Han är verkligen helt underbar! Trots att han ser klumpig och tungriden ut så är han verkligen inte det! Han lyssnar jätte bra på hjälperna och väldigt luftigt språng!

Nu åter till träningen! Först började vi med att galoppera på 2 bommar på långsidan med, jag tror det var 5 galoppsprång emellan, gick verkligen super bra och jag kunde samla honom super fint till slut! Dom 2 första gångerna var han väldigt pigg och han ''ramlade'' över bommarna, men sedan fick jag ihop honom super bra och vi fick in hela 8 galoppsprång mellan! Och han höll den korta fina galoppen hela tiden! Så nöjd med honom! Och mig måste jag få tillägga? (a)

Sedan byggde hon upp galoppbommarna till 2 små hinder, och då skulle vi med stora hästar få in 6galoppsprång, vilket jag lyckades med förutom första gången, då det blev 5,5 som min ridlärare sa! ;) Sedan höjdes hindren lite och nu skulle vi rida på lite så vi fick in 5 vanliga galoppsprång eftersom innan när vi skulle få in 6galoppsprång så var vi tvugna att hålla ihop dom lite! Men alltså guuud så fin Cito var underbar hela ritten! Han lyssnade på mig och jag kunde både driva på honom samt korta upp honom! Så otroligt nöjd!
Avslutande höjden var runt 90-100cm tror jag, underbart!! :D

Jag måste erkänna, att jag förr, är fortfarande ibland väldigt dålig på att trycka på Cito i språnget så att han höjer ryggen och verkligen hoppar igenom språnget, och när jag gör det, guud vilken skillnad det blir på häst/språng! Känns verkligen som om man flyger, verkligen flyger!

En sak som jag igentligen inte förstår är att jag som är hopprädd och förr knappt vågade hoppa Sabban som är världens mest säkraste häst och är mindre än Cito. Jag var jätte rädd varje gång hon tog ett språng just för att hon hoppade så högt! Men Cito som är högre tycker man ju borde vara läskigare att hoppa? Men på något sätt så är jag inte det minsta rädd när jag hoppar Cito, även om han hoppar konstigt någon gång ibland. Visst, dom hoppar olika, men ändå, just att Cito är större tycker jag ju borde göra att jag blir räddare? Efersom jag även kände mig säker när jag hoppade Mia som är en d-ponny, och det var ingen fara, och jag var då rädd för att hoppa stora hästar?!
Ah, jag är lite knepig! Men ja, säger det åter igen! Verkligen Älskar att hoppa Cito! Han är underbar! :D

Bjuder på några bilder ifrån första tävlingen på Cito o mig ifrån i höstas! Bilderna är ifrån första klassen som var 60cm, andra klassen som var 70cm skulle min kompis hoppa så hon kunde inte fotta! ''Vågade'' inte hoppa högre  då jag är väldigt osäker på oxrar! Så tog det säkra före det osäkra och tog bara en fin runda med en bra känsla! :)





..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av william

fina bilder:D



SV; Naw tackar så mycket:D Blir så Glad.3

Och säg gärna vad du tycker om mina "Wicked" Modell bilder som jag har tagit på Louise:D

2012-04-12 ♥ 16:44:17
Blogg: http://funnyones.blogg.se/

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se