Sminket jag använder!


1, Först lägger jag Maybellines Fit Me foundation i hela ansiktet och halsen med hjälp av en blöt svamp.
2, Sedan lägger jag H&Ms conceler under ögat, i ögonvrån och lite ovanför, för att dölja mörka delar, och smetar ut det med samma svamp som jag lade fondationen med.
3, Lägger jag på Maybellines Fit Me powder med en stor borste(39.90?:- på H&M, osäker på priset)
4, Efter pudret så tar jag samma borste och drar H&Ms rouge längs hela kindbenet, löst löst för att inte blir för markant, då färgen jag har är ganska stark
5, Använder H&Ms eyeliner precis vid ögonfransarna på ögonlocket, sedan lite lite under ögat.
6, Avslutar sedan med Isadora Big Bold mascara på alla ögonfransar.

Jag rekomenderar verkligen Maybellines nya Fit Me foundation! Det täcker, men ändå så får ens ''riktiga'' hudton skina igenom, så det täcker inte helt som dom flesta foundation gör. Jag ÄLSKAR denna foundation! Och det som är bra är att det finns ett puder som är passande till din foundation! Jag använder färger 115 på både foundation och puder!

Det enda jag inte gillar med mitt smink är faktiskt Mascaran, eller ja den är super bra! Men jag kommer inte överens med den, just för den stora klumpiga borsten, sen så får jag små svarta fläcker under ögat av denna mascara. Får det av vissa mascaror, har använt 2st detta år som jag inte fått märken av. Så nästan jag jag köper mascara köper jag nog inte denna mascara, trots att den är bra! Tänker nog istället teste Maybellines nya mascara, Illigal length(stavning?) då jag tycker Maybelline har riktigt bra produkter.

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se