Torsdag 2/8-12

Dagen började med att jag vaknade runt kvart i 9, och passade på att ligga och slöa lite i sängen innan jag gick upp åt frukost och fixade mig inför jobbet som jag började vi 12.00. Under tiden innan jag åkte till jobbet så kollade jag på 2 Criminal Minds avsnitt såklart! Är redan innan på säsong 4! Och dom är gryyyyymma! Men visst, har ju sett dom flesta innan men jag kan inte få nog av det! Men men, sedan runt kvart över 11 åkte jag in till jobbet, men fy f***n vad jag hatar gratis parkeringen där jag står när jag jobbar! Jag tror dom var fulla när dom gjorde den parkeringen? För det första är rutorna super små, dom är väl gjorde efter en liten golf? För är man kommer med en stor Volvo V70 så får man knappt plats! Plus att parkeringarna är snea? Första markeringen kan vara rak, medans dom markeringarna som är vid framhjulen är typ snea?! Jadu, jag fick som jag gjort nästan var gång jag jobbat och börjat denna tiden lirka mig in på en parkering. Köra fram, backa, Köra fram, backa har det mestadels bestått av? Grrr! Men lite skönt att jag snart kommer flytta in till stan och slipper den förbannade parkeringen....
 
Jobbade iallafall mellan 12.00-18.00 idag och efter jobbet åkte jag till pojkvännen och min lägenhet för att fixa lite, men först och främst åkte jag och hämtade pengar(Fick mitt bankkort idag efter jag åkt) för att sedan åka och köpa 2små penslar. Min pojkvän, hans mamma och plastpappa började med att tapetsera väggen i vardagsrummet medans jag maskerade dom sista listerna med maskeringstejp innan min bror, hans flickvän och deras hund Neo kom och hälsade på en snabbis och kollade på lägenheten! Dom tyckte den var jätte fin än då länge, kommer ju bli bättre när det är klart! :)
 
Men efter detta så började jag och svärmor(Uhj, det där kändes läskigt att säga? :o Vad riktigt det blev helt plötsligt?) att måla i sovrummet, jag tog pilljobbet vid väggen mot fondväggen samt vid listerna medans svärmor tog rollern och rollade dom stora ytorna. Om ni undrar så var färgen innan svart och nu är den betonggrå typ. Men en varm betonggrå, riktigt fint! Kommer självklart visa bilder sedan när vi köpt en data samt om jag kanske hittar min USB sladd till kameran, annars får jag köpa en eller kanske ett mindre minneskort som kanske kan få plats i datan vi kommer köpa någon gång. Men det är sånt som märks sedan! Hur som helst tror jag det kommer bli skit snyggt! Det ska målas minst 1gång till, kanske 2 men får se, så förhoppningsvis kommer vi nog kunna flytta in resten av grejerna på söndag! Vilken känsla! Fatta! Eget helt eget!
 
Men men, nu är jag fruktansvärt trött och imorron är det jobb mellan 13.00-18.00 som gäller och sedan till lägenheten igen, lördag jobb med mellan 11.00-15.00 tror jag, annars började jag vid 12, kommer inte riktigt ihåg? För er som undrar jobbar jag på H&M i Västervik. Underbar arbetsplats och underbara arbetskamrate! ♥ Men men, kram och god natt på er!
 
Bild: We♥it

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av BB

Jag gillar texten om svärmor!!
("ugh! Så komstigt det kändes att kalla henne svärmor, så seriöst det blev")
Hon har väl varit din svärmor i 3 år?! :)

Svar: Haha ja, men aldrig riktigt tänkt så förr. :P Då har det varit min pojkväns mamma. Men nu när vi ska flytta ihop så blev det mer verkligt, det är ju faktiskt min svärmor :P
Jonna Nilsson

2012-08-03 ♥ 00:23:39

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se