Why?

Som ni kan läsa i mitt tidigare inlägg så har jag ju hittat nått jag tror är absolut perfekt för mig att kunna läsa vidare till. Jag tänkte berätta lite om varför jag tror att det är just detta som intresserar mig. Vad det är som får mig att vilja läsa vidare till detta och varför det är något jag brinner för?!
 
Psykologin-
Varför jag är så intresserad av psykologin är nog därför att en som står väldigt nära mig har psykiska problem, inte psykiska problem som ni nu antagligen tänker på direkt. Men alltså depression och såna saker menar jag nu med psykiska problem. Jag tänker inte säga vem detta är, men ni som känner mig väl vet nog vem det är. Men inte nog med detta så har även jag lite psykiska problem, då jag tror att jag lider/lidit av en depression. Samt även att jag nog av en ärftlig sårbarhet, detta menas med att det då är lättare för mig att kunna falla in i en depression.
- Detta är nog svaret till varför jag känner att jag vill lära mig mer om psykologin, lära mig mer om alla psykiska problem som finns, då även kunna få en större förståelse till varför folk beter sig på vissa sätt. Jag vill då alltså kunna sluta döma folk, jag vill kunna sätta mig in hos dom, och veta problemet.
 
Hemliga kursen om brott-
Varför den andra kursen tilltalar mig är nog för att jag alltid älskat att kolla på kriminalserier så som då Criminal Minds, där dom ''går in i'' den skyldiga och förstår varför, samt kunna stoppa personen. Sen finns det en till anledning, ännu en som står mig nära har varit utsatt för ett brott, hemskt brott, även här ni som känner mig vet vad jag pratar om. Men nu vill jag kunna bekämpa dessa människor, vill förstå till varför folk utvecklar detta till något som dom spelar ut över andra. Vad samhället kan göra för att bekämpa brott.
- Det är nog därför jag valt att nog plugga vidare till detta, för detta intreserar mig och jag vill kunna förändra livet för människor, vill kunna förstå folk.
 
Bild: We♥it

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se