♦ Förbannad!

En sak som faktiskt gör mig sjukt upprörd just nu är Reinfeldt ''smarta'' idé om att man ska jobba fram till man är 75! Är han helt dum i huvudet? Ursäkta men detta gör mig faktiskt riktigt upprörd! Är det meningen med att man ska börja skolan precis när man lärt sig gå, plugga tills man är 18(minst) och sedan börja jobba, jobba i några år och sedan typ ''leva'' några år för att sedan dö?

Man måste väl få chansen att leva lite också? Folk som går i pension vid 65 orkar ju inte direkt ut och resa och så, utan dom går väl mer eller mindre och väntar på att livet ska ta slut? Inte riktigt men vet inte riktigt hur jag ska skriva det bra!

Låt folket få gå i pension vid 60(och låta dom som vill jobba längre göra det) istället så har dom några år att åka utomlands eller göra vad dom vill och låt ungdomarna kommer in på marknaden istället! Så slipper ni klaga på att ungdomsarbetslösheten är så fruktansvärt hög i sverige? Där blir det ju 2flugor i 1smäll och flera blir glada!

Och det dummaste Reinfeldt sa på tv idag som jag hörde är att folk skulle byta jobba mitt i livet och göra något annat, men hallå dom måste dom väl isåfall plugga några extra kurser och sedan kanske inte ens få något jobb, och så blir man arbetslös dom sista åren och får mindre med pensionspengar?! Nae denna idé är fasen hel sjuk!

Som en sa på Nyheterna som dom intervjuade var att ''Vill Reinfeldt att man ska gå direkt från jobbet och ner i graven?'' tyckte det var riktigt bra sagt och kunde inte sagt det bättre själv faktiskt! För det stämmer ju?! Bara för att han har sin pension fixad med miljoner så kan ju han gå i pension när som helst! Och inte f*n tror jag att om han inte varit politiker velat jobba tills han var 75 om han var en Vanlig människa!

Alltså dessa politiker bryr sig inte mycket om omvärlden, utan dom tänker mer att alla är som dom och har pengarna dom har, nae det verkar verkligen inte som om dom har något i huvudet för att tänka på oss? Visst jag säger inte att jag skulle bli en super politiker! Jag hatar politik och skiter fullständigt i det, men sånna här idiot saker gör mig rent ut sagt förbannad!

Någon mer som känner som jag?

Är det inte bevisat att svenska folket inte vill jobba till 75?

Bild lånad från Facebook sida!

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se