♦ Måste?

Ett ord som får mig att tänka efter är ordet ''Måste.''
Det är bara ett ord som skolan har införskaffat för att ungarna ska göra läxan! För dom Måste göra läxan för att dom ska bli godkända. Dom Måste komma i tid till lektionerna! Men i mina öron så finns inte ordet Måste! Visst jag andvänder det men tänker man efter så vad är igentligen ett Måste?
Måste man igentligen göra läxorna? Ja om man vill klara skolan, vill man inte klara skolan skiter man i det, eller hur?
Måste ma igentligen komma i tid till lektionerna? Bryr du dig inte så spelar det väl ingen roll?

Nae Måste är ett ord som är helt fel i mina öron! För vill man inte saker och skiter i skolan så Måste man ju ingenting?
Även i arbetslivet så finns inga Måsten! Men vill man få ett bra jobb och en fin karriär samt tjäna bra med pengar så visst då ''måste'' man göra som chefen säger. Men struntar man i hur ens arbetsliv blir och struntar i att tjäna bra med pengar och tror att man kan leva på föräldrarna och a-kassa och vad det nu allt är. Så Måste man ju inte någonting? Eller tänker jag fel?

Måste är ett ord man andvänder sig av istället för man vill göra som chefen säger. utan då säger man istället ''jag måste göra som chefen säger''. För det kan ju låta bättre i andras öron? Eller hur? Men vill man inte göra som chefen säger så finns ju inte ordet Måste! Right?

Dessa Måsten med att man Måste städa rummet? Vill du ha ett skitigt rum, strunta i att städa då. Men vill du inte att ditt rum ska vara skitigt så städa då, men då finns ju fortfarande inte ordet Måste. Eller tänker jag fel även där? Finns många exempel här i livet där ordet Måste bara är en sorts udanflykt istället för att säga att man vill!

Håller du inte med om detta eller har andra åsikter lägg då en komentar och skriv din åsikt om detta, uppskattas!

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se