Jag har bestämt mig!

Nu ända sedan 2006 har jag mått dåligt, humöret har gått upp och ner och vissa dagar är värre än andra. Varje år har det hänt något som fått mig att gå tillbaka till botten igen efter att lyckats ta mig upp en bit. Jag har pratat med kurator några gånger och visst, det har varit lättande, men inte hjälpt. Varför? Därför det inte har varit under en längre period, utan kanske 3-4 gr under kanske 3 månaders tid... Jag är verkligen trött på att må såhär nu, orkar inte att inte ha någon ork till att göra saker, att mitt humör går som en ond bergodalbana, ena sekunden ledsen, andra skit glad för att sedan vända på en 5krona. Jag orkar inte mer! Jag orkar även inte gråta på morgonen för jag inte orkar med vardagen...
 
Så jag har nu bestämt mig för någon dag sen att jag faktiskt måste söka hjälp, måste få någon att prata med, någon som förstår och vet hur jag ska göra. Jag orkar inte längre, jag är trött på det här! Sen känner jag att om jag ska orka igenom dessa år, behöver jag verkligen hjälp, proffesionell hjälp, jag kan inte klara det själv. Jag har försökt och det går bara inte! Det är kört för mig!.......
 
Förlåt mig för ett depp inlägg, men ibland måste jag tänka realistiskt, och om jag nu även skriver det här att jag måste söka hjälp för mitt mående så kanske jag även gör det nu! För man är starkare än man tror om man faktiskt tar sig i kragen och drar en ner på jorden för att säga ''du behöver faktiskt hjälp, du klarar det inte själv!''
Så nu har jag sagt det, och visst vissa tycker säkert att det är trams med psykologer och allt detta. Men dom finns där för en anledning, för att hjälpa dig! Dig som mår dåligt till att kunna se vardagen från den ljusa sidan och inte bara se det negativa.
 
Bilder: We♥it

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se