Not so mutch fun!

Tänkte säga en sak som jag inte har hunnit sagt, har nämligen jobbat hela helgen! Men iallafall i fredags så åkte jag, min mor, far o pojkvän in till min bror för att fira att han fyllde år! Innan vi skulle åka dit, vi skulle vara där vid 18.00 så åkte vi till Rusta först för jag och min pojkvän skulle köpa lite mattor till lägenheten! Eftersom jag skulle betala det så tog jag ju med plånboken in på Rusta. Hittar 3mattor och sedan en sophink till badrummet. Men iallafall sedan släpper pappa av mig, mamma och pojkvän hos min bror för att åka och hämta mormor o morfar eftersom det är ganska långt för dom att gå. Men när dom kommer tillbaka ber jag pappa gömma plånboken så den inte är synlig, eftersom jag trodde den låg i baksätet. Men pappa kunde inte se någon där så jag förmodade att jag lagt tillbaka den i väskan i bagagen! Tänkte inte mer på det medans vi var där.
 
Men sedan när mamma kört hem mormor o morfar och hämtar upp oss kollar jag i bagagen för att hitta plånboken, hittar den inte! Börjar få lite smått panik!! Men sedan släpper dom av hos hemma hos min pojkvän där vi letar igenom hela bilen! Ingen plånbok! Tror ni jag får panik när jag inser att jag tappat den?! Och jag, jag som har världens absoluta kontroll behov gällande, plånbok, nycklar och mobil?! Hur fasen gick det till??
 
Pojkvännen och jag åkte iallafall in till stan igen och kollat om jag tappat den på parkeringen och om den låg kvar(varför den nu skulle göra det?) Men men, ingen plånbok iallafall, vi åkte till polisen för att se om det var öppet, inte! Men sedan så var det några poliser längs vägen som vi frågade vad vi skulle göra. Så då skulle jag ringa polisen och anmäla vilket jag gjorde dagen efter!
 
Innan jobbet så ringde jag först Rusta om dom kanske fått in någon plånbok. Nae inte! Var till och med inne och frågade dom, nae! Sedan åkte jag ner till jobbet varav jag därifrån ringde polisen och polisanmälde den försvunnen, så nu kan man ju alltid hoppas att man kanske får tillbaka den? Hade ju ändå viktiga saker däri! Som körkort, bankkort, passerkort, bibliotekskort, SKK kortet och ja, lite mer som inte var lika viktigt men ändå tråkigt att tappa! Polisen sa att jag skulle ringa och spärra körkortet och bankkortet direkt. Men eftersom jag hade 5min till godo så ringde jag pappa och frågade om han kunde fixa det åt mig vilket han gjorde!
 
Nu nu ska jag få papprena ifrån polisen på polisanmälan, nytt papper så jag kan skicka efter ett nytt körkort samt måste även ringa och beställa nytt bankkort! Typiskt att man ska tappa plånboken nu när man ska flytta och allt! Great!! Som tur är har jag kvar pappret jag fick ifrån när jag tog körkortet, alltså det tillfälliga. Detta gäller ju i ett år och jag frågade polisen om jag fortfarande kunde köra med det och ja det kunde jag vilket som är väldigt skönt! Eftersom jag måste ha bilen till jobbet, åtminstone några dagar till! :)
 
Fy vad arg jag är på mig själv! Snacka om att jag hade svårt att sova i fedagskväll, låg bara och tänkte och fick världens magknip, inte bara tack vare det men det gjorde inte saker bättre. Men men!
 
Bild: Google

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se