♦ Dagen

Klockan ringde ju som sagt vid 5.30 imorse och vi åkte till Läckeby vid ungefär 6.00. Vi var framme runt 7.30 och då gick vi in och lämnade Tuff och vi åkte väl ifrån Läckeby vid 8.00 tror jag, och då åkte vi till Kalmar och Giraffen Köpcenter. Pappa sa att det skulle vara lite krågligt att hitta dit, men lyckades faktiskt riktigt bra, skönt att man tränat tidigare på att åka i 2filiga rondeller, annars hade jag nog inte hittat på första försöket. Väl framme satt vi i bilen och åt matsäcken som vi hade med oss. Vi satt väl i bilen till ungefär 9.00 då vi gick in på Giraffen och den enda öppna butiken som var Ica Maxi, så vi gick väl runt där och kollade på smink, böcker, djursaker och kläder i ungefär 40min då vi gick bort till djurproffsen och väntade på att dom skulle öppna.

Och ja, när vi åkte upp så sprang det över ett rådjur över vägen och jag fick ju som sagt panik bromsa, när jag väl fått stopp på bilen som faktiskt gick ganska fort kom jag underfund med att varningsblinkersen igång? Frågade mamma om hon satt igång det men det hade hon inte. Så vi kom underfund med att det måste varit bilen som satt igång det själv när han märkte av att jag panikbromsade om ABSen kom in. Eftersom vi inte har varit tvugna att panikbromsa någon gång sen vi köpte bilen, vi köpte den i somras, så visste vi inte om det, så jag drog den slutsatsen att det var så.

Och en sak till, när vi kom ner till läckeby och skulle lämna Tuff så bad mamma sköterskan att kolla så han hade fått ner sina kulor. Dock kom sköterskan underfund med att det inte var någon hane vi hade, utan detta var en hona?! Mamma och jag blev helt ställda eftersom han är köpt från en uppföddare. Men hon kollade flera gånger men varje gång konstaterade hon att det var en tjej. Hon var tillslut tvungen att gå och fråga någon annan veterinär. Och när hon kom tillbaka så konstaterade att han ju faktiskt hade en snopp, så vi hade en pojke! ;) Men gud vad chokade mamma och jag blev, och vi hade just skojjat om precis samma sak i bilen ner. Hah!

Väl inne i den butiken så kollade vi på hundsaker, rått och kanin saker samt även djuren dom har där inne. Dom hade bara en ökenråtta och det var en hane med samma färg som Snuttan har, Nutmeg som jag har fått lära mig. Men den såg man inte så mycket av eftersom han såg. Hittade även världens häftigaste hus som jag lungt hade köpt till mina så busar, men hade ju tyvärr inga pengar! :/ Hittade även lite annat, bland annat lite mat som var väldigt små bitar som innehöll mycket viktiga vitaminer så mamma var snäll och köpte den åt mina små bebisar! Så den lilla maten ska jag blanda ut med den vanliga maten jag ger dom! :)

Efter det gick vi bort till Hööks och kollade lite och sedan vidare i alla andra affärer som fanns där inne. Det är ju ganska många affärer att gå igenom om man säger så. Men vi lyckades iallafall att underhålla oss fram till ungefär halv 12 då mamma och jag fikade lite. Och innan dess så var det en väldigt frågvis försäljare, av Telenor, han frågade vad jag hade för telefon, om jag var nöjd med den, hur mycket min mobil räkning gick på varje månad och lite sånt. Sedan frågade han om jag ville kunna få en nyare telefon och billigare? Jag sa bara Nej tack inte Telenor och så gick mamma och jag. Under en annan gång vi stod inärheten av dom så gick väl ett 20-30tal personer förbi och varenda ville inte prata med dom. Hah så det var nog inte så lyckat! ;)


Mammas och min fika! Budapest tårta och en choklad munk, Mums!

Efter fikat gick vi in i världens roligaste affär! En affär där allting kostade en 10:a eller flera, och guuud vad vi skulle kunnat shoppa loss! Och speciellt världens sötaste dansande anka, spelade in den så ni får se en film ikväll! Jag lovar, den får ni INTE missa! :D Vi var även inne i en bokaffär där ALLA böcker kostade 25kr/st. Mamma och jag köpte 4st böcker, och vi kan gissa att dom kaste skulle kostat uppåt 100kr/st annars. Alla 4:a var psykologiböcker och min bok som jag fick välja blev en om depression, om man känner någon som lider av depression eller om man själv lider om det. Mamma köpte 3 böcker som handlade om att bryta sina dåliga vanor, hitta sig sjlv och den sista kommer jag inte ihåg. Men dom lät spännande iallafall! :)

Vi åkte tillbaka till Läckeby vi typ kvart i 2 och satt i bilen till halv 3 då vi gick in till djursjukhuset och frågade om Tuff hade vaknat, och det hade hann så vi fick hem honom direkt då, så vi kom väl därifrån vid 10 i 3 vilket var riktigt skönt, har nog aldrig hänt förr tror jag! Nu på kvällen har jag hunnit med att fixa nya designen till bloggen, vad tycks föresten? Och nu har jag bus bebisarna lösa, eller ja just nu sover dom men fyyy så dom sprungit. Snuttan har varit riktigt busig idag och försökt hoppa över kartongen! Så har lagt 2 galler över nu för att känna mig lita säkrare. Får väl fixa något annat galler som är lite mindre så jag slipper hålla stenkoll på dom ifall dom hoppar över eftersom Snövit gärna också försökte. Båda två har faktiskt börjat bli riktigt handtama nu, Snuttan tycker väl inte det är super kul att bli lyft, men hon klättrar gärna upp i handen när jag har den i buren eller kartongen. Snövit är fortfarande lite svårfångad i buren men inga som helst problem i kartongen och jag har gosat med henne några gånger. Pluttisarna! :D

Tror väl det räcker med text nu va, eller vad säger ni? ;)

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se