Work Work Work

Varför ska alltid jag ha sån tur?! Eller ja, visst det är ju tur på ett sätt?
 
Men iallafall, i början veckan så sökte jag iallafall 2jobb, telefonförsäljare som jag egentligen inte ville ha, hatar nämligen att prata i telefon men men, sökte det eftersom jag måste ju ha ett jobb, måste ha inkomst och pengar. Men iallafall, dagen efter jag sökte jobb, trodde ju inte jag skulle få något av jobben, eller att dom inte skulle hör av sig så pratade jag med min chef på H&M eftersom jag jobbar där lite då och då om det var så att jag kan få några timmar minst varje månad just för att veta om det finns en chans att få pengar åtminstone, och ja det var ju inga problem, bara det fanns timmar så skulle hon ju ringa och det kändes ju bra för att då veta att jag ändå får lite pengar.
 
Men sen igår så ringde en av dom som jag sökte jobb hos och frågade om jag ville komma på informationsmöte nästa vecka så man får veta på mer vad jobbet går ut på och vad som gäller, och sedan ifall det låter intressant så var det utbildning samma dag, samt onsdag och torsdag. Så jag bestämde väl nästan direkt att jag isåfall skulle ta det jobbet om jag nu får det, för det är väldigt bra grund lön, samt provision på det. För då är det ju ändå ett fast jobb, på H&M vet jag ju inte hur mycket jobb jag får, trots att jag trivs super bra på H&M, älskar arbetskamraterna, chefen, stället, kunderna. Hela sammanhållningen! Så samtidigt känns det ju lite tråkigt, men som sagt, jag vill ju ha ett fast jobb.
 
Men nu till det jobbiga. För några minuter sen ringde min chef och frågade om jag kunde jobba måndag och torsdag, och fasen vad det sved att säga att jag inte kunde jobba på torsdag, eftersom utbildningen var då. Så jag sa bara ja till måndagens tid, eftersom jag antagligen kommer gå på torsdagens utbildning. Men det känns ju så typiskt att när jag pratade med henne om jag kunde få några timmar och hon lovar att hon skulle ringa när hon fick några, och nu helt plötsligt får jag detta erbjudande till ett fast jobb? Känns lite taskigt faktiskt, men måste ju även tänka på den ekonomiska biten, för om jag får jobbet på *** som jag ska till nästa vecka så kommer jag väl tjäna ca 20.000kr i månaden innan skatt, och det är ju faktiskt bättre än att tjäna allt mellan 0 till 4000kr per månad? Egentligen, men det är klart det svider att inte ha jobbet på H&M kvar.. Men men, ska prata med chefen på måndag igen och säga att jag fått detta nu så hon vet, hon blir väl inte sur men det är ju bra att hon får veta att jag blivit erbjuden en utbildning som kan leda till ett jobb. Känns ju inte mer än rätt.
 
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av Nicole [ Foto & Vardag ]

sv: okej, superfin!

2012-10-05 ♥ 18:40:34
Blogg: http://twinstars.blogg.se

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se