Dressyrträning 17/9

Fick finaste Nettan på dressyren igårkväll, en fruktansvärt pigg sådan med?! I boxen när jag skulle borsta henne så kunde hon verkligen Inte stå still, dansade runt och ville inte stå still, vilket resulterade i att jag inte kunde borse höger bakben eftersom hon ställde det emot väggen heela tiden! Ja hon gick mig lite på nerverna just då!
 
I uppvärmningen hade hon lite problem med att skritta lungt och sansat utan nästan sprang fram, fick hålla emot några gånger samt sitta extremt stilla i sadeln. Men sedan, alltså guud så fin hon kändes! Var ju ett tag sen jag red henne, om man bortser från förr förra veckan då jag red henne i 20min pga hon var så pass ömfotad, men förra gången hon stod på ridskolan innan hon försvann ett tag så var hon ganska seg och loj, inte riktigt musklad och oskade inte bära upp sig ordentligt. Men igår, ååååhhhhh, fick rysningar ungefär halvvägs in i passet, hon hade sån underbar flytande underbar trav så ja, guud kan inte beskriva med ord hur fruktansvärt fin hon var!!
 
I galoppen var hon också fin från och till, hon blir lite så hon hoppar fram vissa steg i galoppen när man råkar hålla lite för hårt i tygeln samtidigt som man trycker på henne för att samla ihop henne, men när man hittar en mellan balans där så flyter vi fram! <3
 
Alltså ja, kan inte beskriva känslan igår, hon var så sjuukt fin att gud ja! Underbart! Aldrig haft sån underbar känsla på henne tidigare!  Efter ridpasset stog vi och gosade ett tag innan det var dags att åka hem, och hon la sitt huvud emot mitt bröst, åh finaste bästa Nettan! <3
 
Finaste Nettan o jag våran 2011 <3
 





..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se