Klubbtävling 29/9

Som rubriken säger så var det idag klubbtävling som stod på schemat! Och jag bestämde mig igår att jag faktiskt skulle vara med. Har länge varit osäker på om jag klarar av att hoppa banor, har tidigare blivit så nervös att jag håller andan runt typ hela banan vilket brukar sluta med för nervös o stressad ryttare som ramlar av. Men men, bestämde mig iallafall att vara med i 70, 2faser och 80cm clear round på Sabban. Hoppade ju henne i måndags och det gick så fruktansvärt bra! Riktigt härlig känsla säger jag baraa!
 
Uppvärmningen
Red fram i alla gångarter, gjorde halter, ökningar, minskningar samt volter. Sabban var slö till en början men när vi gjorde lite ökningar och minskningar i traven så gick det super, samt även ännu bättre när jag gjorde samma sak i galoppen. Sedan travade jag fram på ett kryss, samt en gång i galopp. Sedan hoppade jag räcket kanske 4a gånger? Kom väl bra på hindret kanske 2gr? Annars hamnade jag efter. Samma sak på oxern, så jag var lite nervös inför starten ska jag säga!
 
70cm 2faser
Var fortfarande lite nervös när jag red in på banan, men det gick snabbt över när vi kom igång. Ungefär halvvägs in genom banan, precis innan omhoppningen så kände jag att jag mådde illa, antagligen släppte nervositeten eftersom det gick så bra. Har gjort det flera gånger jag tävlat och det gått bra. Men Sabban var super fin och pigg genom hela banan, men jag red lite som en kratta under omhoppningen, kände att jag stressade upp mig själv och det gick ut över min ritt som nog inte var den vackraste. Men vi kom runt med en fin runda och bra tid!
Resultat: 0fel i grunden, 0fel i omhoppningen, tid 34.41, Slutade 6a av 10 starter.
 
80cm clear round
Var betydligt lugnare inför denna start, men hade lite pirr när jag kom in på banan men det gick snabbt över. Mot första hindret var hon lite slö och ville inte riktigt, lyssnade inte på min skänkel, så efter första hindret så smällde jag till henne med spöet en gång och då lyssnade hon betydligt bättre på mig. Så resten av banan hade vi riktigt bra flyt och jag är super nöjd eftersom det är första gången på länge jag vågat tävla 80 cm! Finaste Sabban!
Min kompis filmade, ska se om det funkar att ladda upp på youtube.
Resultat: 0fel och rosett.
 
LC:1 uppvärmning
Det var egentligen inte meningen att jag skulle rida dressyr med. Men när jag skulle ta in Sabban i stallet frågade min ridlärare om jag hade lust att dressyra lite eftersom det bara var en till som skulle rida. Så då tänkte jag, va fasen! Så gjorde iordning finaste Nettan och började rida fram henne, samtidigt som jag försökte memorera banan. Framridningen var ganska kort och jag han inte riktigt galoppera igenom henne så mycket som jag ville. Men passade på att galoppera igenom henne lite mer innan min start. Dock hade jag lite svårt att hålla galoppen hela voter så jag tänkte bara 'shit!''
 
LC:1
Vad ska jag säga? Det gick super! Var jätte länge sen jag tävlade Nettan, och senaste gången hon var i stallet så var hon inte så mycket musklad och orkade inte bära upp sig ordentligt. Men nu är det riktig skillnad och jag älskar att rida henne! När hon väl travar så travar hon så Äkligt underbart bra så jag får rysningar! Hon har ju även tävlat ganska hög dressyr så.  Genom programmet tyckte jag hon var jätte fin, dock lyssnade hon inte så mycket som jag ville i halten, så hon ville inte riktigt stå stilla. Men första galopp volten gick super fint! Dock i andra galoppvolten så saktade hon av lite i slutet av volten, men annars! Åhhhh underbar känsla! <3
Resultat: 159poäng, 2a.
Kan säga att 1an hade 161poäng, så jag är super nöjd! Brukar annars inte ha över 150 så!
 
Bilderna är tagna med min Iphone 4s!
 
Sabban ser så liten ut tack vare att fotografen också satt till häst! ;) Sabban är stor häst! Älskar denna häst!<3
Visst är hon snygg Nettan? Älskar den hästen!<3

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se