Macho?

En sak som jag tycker är så fruktansvärt fel och tråkigt är faktiskt polisernas attityd mot folk. Att dom hela tiden har en tråkig och sur attityd så fort dom kommer i kontakt med folk, speciellt ungdomar tycker jag är riktigt tråkigt! Nu drar jag inte alla poliser över en kant, jag har varit med om trevlig poliser, men dom flesta poliser i kommunen jag bor har sån fruktansvärt tråkig attityd att man nästan spyr.
 
Jag tycker att polisarbetet är ett bra yrke, det är bra att dom finns, men attityden vissa har är inge vidare. Polisyrket innebär mycket om bemötande, mycket att kunna ta människor, kunna prata och förstå. Det är inte bara att bära pistol och ha styrka. Det är så mycket mer. Man ska kunna tala lungt och sansat med människor, om det inte hjälper att dom inte förstår då kanske man måste höja rösten och styrka attityden lite, men först måste man möta varandra på samma nivå.
 
Poliser är mer eller mindre hatade hos dagens ungdomar, speciellt killar med körkort. Poliserna har ju lixom inget att frukta hos ungdomar? Men när poliser börjar ett samtal med tråkig attityd så är det klart det förvärras och saker och ting sprids fort. Är det en som fått skit av polisen, berättar dom för flera stycken, samt dom berättar ytterliggare och så fortsätter det vilket är tråkigt. En sak jag tänkte på när det var bilträff i lördags är att polisen kom i polisbilen, körde runt på parkeringen och såg tuffa ut. Varför skulle dom inte egentligen kunnat ställt bilen där och gått ut och pratat med alla, byggt upp ett förhållande med folk, stöta undan denna tråkiga attityd, och på så sätt bryter dom ner detta hat mer och mer.
 
Jag tycker verkligen att polisen ska ändra sitt sätt att bemöta ungdomar, dom har själv varit där, och förstår situationen. Sätt dom på en kurs där dom får lära som mer om ungdomar, hur som ska bemöta dom, och om dom bemöts med kaxighet ska dom inte i första taget kaxa emot, prata lungt och sansat med dom, jag tror att faktiskt flera ungdomar skulle tycka om ifall polisen kunde bemöta dom på samma nivå dom ungdomarna är på.
 
Vad tycker ni? Skulle ni tycka om ifall polisen kunde bemöta ungdomar på ett bättre sätt än vad dom gör idag? Jag tror detta skulle göra mycket, för då bygger man upp ett förtroende hos varandra, utan att man bygger upp hat!
 
Källa: Google

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se