Hoppträning 1/4

Hoppträningen gick över förväntan då jag hade Pw och hon är väldigt framåt på hindren och drar ganska mycket och jag brukar inte riktigt hitta rätt takt så det blir lite kasta sig över hindren. Men inte denna gång!
 
Uppvärmning:
Vi började med att rida fram i alla gångarter, mycket fokus på att ha hästarna under sig och att dom ''väntar'' vilket jag och Pw brukar ha lite problem med. Vi red även på en volt där vi hade en bom som vi galopperade över, detta gick riktigt bra och hon väntade på mig utan att bli dragig och utan att jag blev hängande i tyglarna.
 
Hoppningen:
Vi började med att hoppa ett litet kryss på långsidan med en bom framför för att få rätt avstånd, räcket höjdes stegvis och när vi kom upp mot 80cm så fick jag en riktigt bra känsla och Pw väntade på mig och sprang inte ifrån mig vilket kändes super. Vi kom dock lite nära några gånger då bommen framför hindret försvann när vi kom upp mo 70cm. Men min ridlärare sa bara att det var bra för Pw då hon gärna blir lite springig. Vi fick även en rivning här men det sa ridläraren att det inte var mitt fel utan att Pw var lite loj. Andra språnget så lyfte hon då på benen. :)
Vi avslutade med en liten bana på 3 hinder varav höjden var 1m. Vi fick träna mycket på att ta tajta svängar, vilket är riktigt nyttigt för mig då jag har lite problem med min yttersida ibland. Men jag är super nöjd! Dock fick vi till några mindre charmiga språng på det sista hindret i den lilla banan. Här var det dock ryttarmissar då jag blev för stark och tog tillbaka henne för mycket istället för att slappna av och bara vänta in henne. Till slut fick vi ordning på det och det kändes toppen! Sista omgången vi hoppade bad jag min kompis filma så ni kan få se ritten.
Har börjat vela ha mer och mer filmer när jag hoppar då jag har en chans att analysera hur jag ser ut och med hjälp av detta har jag faktiskt fått bättre sits tycker jag. Ska klippa ihop en liten video så ni får se vilken förändring det är som jag ser. :)
 
Fin fina Pw! <3
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se