Klubbtävling 13/4

Igår var det som sagt klubbtävling. Tävlade i 70cm 2faser samt 80cm clear round med bästa Sabban.
 
Uppvärmning:
Körde inte allt för hårt på uppvärmningen, gjorde lite bak/framdelsvändningar i skritten, i traven mycket volter och få henne att lyssna fram och tillbaka. Galopperade ungefär 2varv i både höger och vänster. Tyckte det räckte, hon var framåt och lyssnade även tillbaka. Ville även inte köra på för mycket för ville ha Sabban lite uppåt och pigg med tanke på att vi skulle tävla 2st klasser.
Eftersom vi red fram inne i ridhuset samt även tävlade i ridhuset så red vi fram ungefär en kvart mellan varje klass. Hoppade bara fram 2gr innan 70 då jag fick en bra känsla, och sedan innan jag fick min startsignal så fick jag även hoppa fram på ett hinder.
 
70cm 2faser, 0fel 32.7sek (varav 4plats av 6st)
Här var hon riktigt pigg, hon sög verkligen på hinder 1-4 vilket inte alls är likt henne då man annars brukar få puscha henne ganska mycket. Dom övriga hindren gick också bra såklart. Men inte den där riktiga ''åhh ett hinder'' typ. Svårt att förklara. Men jag fick en riktigt bra känsla hela banan igenom, kom rätt inpå varje hinder och vågade till och med satsa lite inför omhoppningen. Tog en kort sväng från hinder 8 till 9, red alltså innanför hinder 6. Sedan drog jag på lite extra från hinder 9 till 10 för att tjäna in några sekunder, han få tillbaka henne fint här och sedan mellan 10 och 11 så försökte jag få så få galoppsprång som möjligt och även från hinder 11 till 12. Så jag är ruskigt nöjd! Väldigt nöjd över att jag faktiskt vågade satsa lite i omhoppningen vilket jag annars inte vågat göra.
 
En liten banskiss jag gjorde lite kvickt i Gimp. Hoppas ni förstår den. :)
 
80cm clear round
Innan denna klass red jag inte fram över huvud taget eftersom jag var näst sist i 70cm och startade som 2a i 80, så kände att jag sparade energin till 80cm, travade bara lite enkelt för att hon skulle få röra lite på sig efter att ha skrittat lite. Även här i 80cm kändes det riktigt bra, la henne rätt på alla hinder förutom på ett hinder vilket var nummer 2, var inget jätte farligt men hon fick hoppa upp sig lite mer. Här kände jag att jag var tvungen att vara på henne lite mer än i 70cm så från hinder 2 till 3 så försökte jag få upp galoppen lite bättre, få henne upp energin, eftersom vi kom lite konstigt på 2an som sagt. Efteråt gick det super och hon var super fin hela resten av banan.
 
Tyvärr hade jag och min kompis som också tävlade ingen som kunde filma åt oss, annars hade det varit kul att ha film ifrån klasserna eftersom jag fick en så bra känsla. Men nästa gång! Dock fick jag inga bra bilder på henne efter tävlingen då min mobil dog efter jag tagit kanske 5bilder. Hmmm. Skit Iphone som inte tål kyla?!

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se