Gårdagen och dagen

Igår var jag i stan, igen denna gång för att träna på rehab samt till läkaren för att kolla såret på magen och bröstet. Mamma var ju med in eftersom hon tränar efter mig på rehab, och även innan så passade vi på att åka och hälsa på/fika hos mormor och morfar så dom fick träffa lillkillen igen.
Träningen på rehab gick bra och det känns bra att komma igång igen, tränade även förra veckan så har hunnit med att träna 2gånger nu innan juluppehållet. Så efter jul kommer vi köra igång ordentligt med träningen eftersom jag inte kunnat göra allting eftersom jag först varit gravid och sedan opererade jag ju bort gallblåsan. Men i vår, då jävlar! Nu när jag tränar på rehab så är det ingen träning som dom flesta kanske förknippar med att träna som t.ex. på gym och sånt. Självklart tränar jag ju i olika maskiner och sånt, men tränar inte styrka, eller jo, varierar. Men huvudsakligen tränar jag på ett sätt som gör att jag ska stabilisera min kropp och bygga upp den så att den blir starkare, därav jag slipper all värk jag har. Men det roligaste av allt, (jag var sarkastisk) är att efteråt att jag tränat och gett Melvin mat så small det till i höften när jag skulle sätta mig i bilen för att åka till läkaren. Skit kul! Så nu har jag snor ont i höften när jag gör vissa rörelser, samt om jag sätter mig på huk. Super kul verkligen! Men visst jag är van! Fast nu under senare tiden av graviditeten så har jag inte haft ont i kroppen förutom ryggen bara. Och jag har annars ont i både rygg, knän, höfter, armbågar, nacke, axlar. Ja hela kroppen. Har även ifrån förra veckan börjat känna av mina helvetes knän igen.. Men men..
Hos läkaren gick det bra i alla fall, båda såren drar ihop sig och läker som dom ska vilket är skönt. Dock måste jag in igen nu imorgon(fredag) så hon kan kolla på såret på bröstet nu innan helgen. Bläää. varit i stan nästan varje dag känns det som.....
 
Idag blir det stan igen! Men denna gång för att mäta och väga Melvin, och lillskrutten väger numera 4860gr och är 55lång! Förr förra veckan vägde han 4065gr och var 53lång, vilket alltså betyder att han gått upp 800gr på två veckor! Så han växer fort lillkillen, men det är skönt, för då får han ju i sig mat i alla fall! :) Efter rehab så gick farmor o jag till sjukhuset och fikade lite innan jag gick upp till labb för att ta lite prover. Skulle ta nya prover 2veckor efter operationen, och eftersom det nu gått 2veckor så passade jag på idag att göra det.
Nu sitter jag här i soffan och väntar på att pojken ska höra av sig och säga när han kommer hem så jag vet när jag ska ha maten klar, samt att jag bara väntar på att Melvin ska vakna och ha mat. Han ligger i vagnen och små gnyr lite, vilket han brukar göra ett litet tag innan han vaknar helt. Så vi får se helt enkelt. :)
Kvällen blir lugn, vet inte om vi kanske tar en liten promenad, får se helt enkelt. :)
 
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se