Dressyrträning 11/2

I måndags var det dags för dressyrträning och jag fick världens bästa Sabban, även envisaste. ;) Det gick riktigt bra för att vara oss 2, ett riktigt envist par vi 2 tillsammans när det gäller dressyr. ;) Men ändå så gick det jätte bra, jag fick henne att jobba riktigt fint i början. Efter lite uppvärmning började vi med lite lösgörning i form av att rida slalom mellan 5 bommar, där vi skulle få dom att runda sig riktigt fint, och ja Sabban var riktigt mjuk och fin och trampade på bra. Någon gång här fick jag även världens smärta i hela ländryggen. Samma smärta som jag fick när jag städade på morgonen. Men det släppte när vi slutade upp efter jag försökt sträcka ryggen några gånger och när vi började galopparbetet.
 
I galopparbetet var hon pigg och jag fick henne att komma igång riktigt fint faktiskt, Hon lyssnade bra på skänklarna och var uppmärksam på mina förhållningar. Men sedan när vi skulle börja med arbetstraven så kom det jobbiga. Det är detta steg som vi alltid har problem med och vi är osams om hur fort det ska gå och hur hon ska gå. Jag försöker vara så stabil som möjligt i handen samt snabb med skänklarna. Men ja, går lite sådär halv bra. Men några gånger fick vi till det riktigt bra och hon gick super fint.
 
Ja, varje gång jag får Sabban på en dressyrlektion så slutar det alltid med att jag är helt slutkörd. Vi är båda 2 riktigt envisa men hon vinner alltid ändå. Vi kommer mycket bättre överens på hoppträningarna vilket är bra iallafall.
 
En taggad Sabban innan dressyren!
Riktigt gammal bild, men älskar den ändå! <3

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se