Hoppträning 13/2

I onsdags var det hoppträning för min del och det gick riktigt bra! Hade Sabban och ja, vi kommer betydligt bättre överens i hoppningen än i dressyren! Framridningen bestod av uppvärmning i alla gångarter samt även rida slalom mellan 5bommar för lösgörande. Vilket gick super bra faktiskt.
 
Sedan började vi med att hoppa ett litet räcke på ca 60cm med en bom framför lite snett på medellinjen vilket gick jätte bra. Sedan gick vi över till att hoppa på långsidan där det bestod av, kryss - bom - räcke - bom - kryss - bom. Och sedan blev det även räcke - bom - räcke - bom - räcke - bom - räcke - bom - räcke. Här hade jag lite problem till en början då vi kom lite fel några gånger, andra gånger kom vi in lite för fort. Men till slut fick vi ordning på torpet och då gick det super. Verkligen bra övning för mig då jag måste lära mig att hitta balansen efter hindren då jag lätt ramlar framåt och ''släpper'' kroppen. Men nu tänkte jag hela tiden på att räta upp mig själv och hitta balansen i stigbyglarna.
 
Efter att vi hoppat detta några gånger i båda varven så bytta vi långsida och där hoppade vi, räcke - 2galoppsprång - räcke. Höjden låg på runt 70-80 och det gick riktigt bra. Hittade galoppen riktigt fort och Sabban hoppade upp sig riktigt bra tycker jag, och jag ramlade inte framåt vilket är duktigt för att vara mig! Efter att vi hoppat detta 2gr var så avsultade vi hoppträningen då alla jobbat på riktigt bra, så ridläraren tyckte det var bäst att sluta med flaggan i topp och jag är super nöjd över den träningen!
 
Bästa Sabban <3

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se