Hoppträning 18/2

Går kvällens hoppträning kan jag bara beskriva med ett ord. Underbart!
 
Uppvärmning
Vi började med att rida fram i alla gångarter, samt även lite lösgörande genom att rida slalom mellan hinder. Vi skulle även använda oss av hindestöden för att böja hästarna lite mera, och på så sätt få dom att hitta balansen själva. Detta gick riktigt bra! Trots att jag antagligen satt lite snett under hela ridpasset. Fö när vi red i vänster varv så villa Sabban gå lite innåt och jag fick kämpa ganska mycket med att få henne att gå rakt fram. Så när vi travade fick jag sakta av till skritt några gånger och böja henne lite, samt även få mig rak så hon kunde gå rakt.
 
Hopppasset
Vi började med samma övning som vi gjorde i onsdags, nämligen att hoppa, bom - räcke - bom - räcke - bom - kryss - bom - räcke. Och eftersom jag gjort detta tidigare så hade jag lite lättare för att komma in i rytmen. Men trots att så kom vi in lite konstigt några gånger men utöver detta gick det super! Vi hoppade detta i båda varven innan vi gick öve till att hoppa ett hindet snett på medellinjen med en vattenmatta under. Här kom vi in lite konstigt några gånger och det blev några konstiga språng men allt kan inte vara perfekt!
 
Vi avslutade passet med att hoppa 2 hinder på långsidan som var räcke - 2galoppsprång - räcke som sedan blev en stigsprång på runt 95-1m och ja. Vilken underbar känsla! Länge sedan jag hade en sån känsla på ridpasset! Jag hittade verkligen balansen i stigbyglarna och Sabban lyssnade både på skänkel och förhållning utan att bli stark eller sakta av. Såna underbara språng så hela jag log inombords! Och hela kroppen pirrade sådär härligt! Vi avslutade passet här och det var verkligen perfekt avslut. Att få avsluta passet med dessa underbara perfekta språng gjorde verkligen min dag! Och jag längtar något otroligt tills nästa hoppträning!
 
Avslutning
Vi avslutade passet med att trava av dom och låta dom länga sig och slappna av. Även här gjorde vi som i början och red slalom mellan hindren för att få dom att böja igenom sig ordentligt och Sabban kändes riktigt mjuk och fin. Så jag är super nöjd över hela passet! Måste verkligen försöka få med mig pojkvännen någon gång så han kan filma! Synd att han inte var med igår och kunde filma passet. För hade verkligen velat ha det på film! <3
 
Finaste tjejen sommaren 2010 <3
 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se