Train insane or remain the same

Jag har bestämt mig att jag måste börja om. Nu när mitt liv har börjat gå åt rätt håll så är det bara något som fattas. Min kropp. Den är åt helvete.. Visst det är inget fel på den, men jag trivs inte i den till 100%. Sen det som är min största motivation till att förändra mig och börja träna som jag nu tänkt göra är att min kropp börjat balla ur totalt. Har mera ont i knäna än jag någonsin haft, har mer och mer ont i nacken. Har börjat få värre problem med min rygg. Och ja, jag tror mycket har att göra med att jag inte aktiverar min kropp. Måste börja träna för att bygga upp mina muskler och hoppas att min värk går över efter ett tag. Och om det inte blir bättre. Då måste jag nog tyvärr gå till läkaren.
Anledningen till att jag säger att jag nog ''tyvärr'' måste gå till läkaren är för att jag inte har någon som helst förtroende för läkare. Har sökt läkare för alla mina problem med vrister, knän, nacke, rygg, men alltid fått en käftsmäll tillbaka att det inte är något fel på mig. Så ja, därav att jag säger tyvärr.. Men förhoppningsvis så kommer min kropp må bättre, självklart kommer den må sämre nu i början. Men måste bara kämpa på, genom smärtan och förhoppningsvis komma ut med mera energi och gladare än någonsin.
Detta är den första och största anledningen till varför jag börjar träna. Den andra anledningen är att jag trivs inte i min kropp. Min pojkvän älskar min kropp och det är perfekt. Men det handlar även om att jag ska trivas i den, och det gör jag inte till 100%. Jag vill få plattare mage, och bli av med min bula jag har på magen som ibland får mig att se gravid ut. Det andra är att jag vill få något smalare lår. Som inte hela tiden går ihop. Sedan starkare, lite större armar. Detta är det enda som jag verkligen skäms öve varenda gång jag går ut. Ja jag skäms över min kropp...
 
Men nu är det dags att ändra på livet. Sparka upp sig ur soffan och börja träna, träna för att må bra, träna känna sig vacker. Ja 2013 ska blir det året jag verkligen håller mitt nyårsläfte och börjar träna! No pain No game! <3
Min absoluta dröm kropp! Och nu min motivation!

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se