Dressyrträning 28/1

På dressyrpasset igår hade jag finaste Pw. Vilket gick väldigt bra trots magvärken. Men får skylla mig själv, inte så smart att äta vitlökskroketter och kryddat kött, ca 2timmar innan dressyrpasset, när man har IBS(Känslig mage), så arbetstraven höll på att ta död på mig, men lyckadesd hålla ut och dom stunder jag inte hade så ont gick hon faktiskt riktigt fint. Måste bara lära mig att hålla yttertygeln stadig. Blir lätt att jag är stark i både inner och yttertygel eller så blir det att jag släpper båda och hästen hamnar i obalans. Måste verkligen träna upp att vara stadig på yttertygeln, då kommer det nog bli toppen tror jag! :D Bara träning som gäller!
 
Vi tränade lite på öppna samt skänkelvikning vilket gick sådär, fortfarande detta med yttertygln, sen magvärken.. Men men sånt kan det vara ibland. Galoppfattningarna har jag lite svårt med på Pw, hon är väldigt känslig och jag hamnar lite i obalans i fattningen vilket gör att hon blir lite springig, Men som sagt, bara jag får fatt i den där nedrans yttertygeln/bogen så kommer det blir bättre! Men allt som allt är jag riktigt nöjd med träningen ändå! :)
 
Pw, innan träningen igår! <3
Pw o jag en hoppträning i höstas <3
Pw o jag en hoppträning i höstas <3

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se