Kvällen igår!

 
Igår blev det faktiskt tjej fest hos en arbetskamrat. Jag är ju inte den som är fest brud, och det var super länge sen jag var med på en fest, tror det var avslutningen i 9an som var sista festen jag var på? Och jag tog studenten i somras så räkna själva. :)
Anledningarna till varför jag egentligen inte tycker om att festa är att för det första, jag är nykterist, oftast har det varit jämngamla som jag festat med och dom överdriver och låtsas vara fullare än vad dom egentligen är, bara för att det verkar vara någon tävling med att vem som är fullast?(så verkade det iallafall vara förr, ska inte svara för hur det är nu) Sedan att det oftast brukar vara massa folk jag inte känner. Jag blir osäker i sånna sammanhang när det är mycket folk, dricka och hög volym.
Nu var det ju 4arbetskamrater, 1 föredetta arbetskamrat och sedan 2 andra som jag träffat tidigare. Alla äldre än mig, så det blev en väldigt rolig fest faktiskt. Inget sånt där överdriv om vem som är fullast och sånt..
 
Kvällen började med att jag träffade Petra och Tintin och vi begav oss till Matilda och vi var där runt halv 7, vi var dom första och sedan kom Linn, och sedan Mija, Zandra och Sara. Blev mycket skratt och roligheter, dans och lite sång. Ja, roligaste festen jag varit på länge och jag kunde nästan släppa loss helt och vara mig själv, vilket annars brukar vara svårt i sånna situationer då jag är lite osäker på mig själv, dock har det blivit betydligt bättre sedan jag började på H&M 2009. :) Vi var hos Matilda fram tills ungefär 12 då dom skulle ner på Harrys, jag kände då att det blev lite för mycket samt att jag hade ont i magen så jag tackade för mig och dom förstod såklart hur jag kände och jag gick istället hem och la mig i soffan tills pojkvännen kom hem ungefär en timme efter mig.
 
Idag har pojkvännen och jag målat köksluckorna en gång till, samt jag har bakat cupcakes i min cupcakes ''maskin'' som jag fick av svärmor i julklapp. Ska snart göra frostingen, Bara väntar på att världscuphoppningen ska sluta som jag tittat på under hela tiden, väntar just nu på omgoppningen och det är 2 svenska med! Henrik och Rolf! :D " svenskar av 4felfria, inte fy skam! ;)
 
Men men, under dagen eller imorron tänkte jag skriva om ett inlägg om varför jag blev nykterist, samt om hur det varit med detta såkallade ''grupptryck'' alla ungdomar har lätt att falla in i. Varav jag inte var en av dom!
 
Puss på er sålänge! :)
 
Blev faktiskt fusk idag när jag gjorde cupcakes, då jag var i affären och handlade igår och inte kom ihåg receptet. *Angel eyes*

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se