My choice

Alla har vi egna val i livet att göra, vi gör valen för att vi vill, inte för att någon annan vill att du ska göra det.
Det är många ungdomar i dags läget som har svårt att stå emot grupptrycket, säger någon kompis t.ex, ''men kom igen, va inte så feg, testa nu''. Det kan ha med allt att göra, som små grejer som att hoppa över en bäck eller, lite värre som att dricka alkohol eller röka.
 
Själv har detta inte varit något problem för mig, om jag fallit lätt för grupptryck så hade jag varit rökare och druckit alkohol i dagens läge. Jag gör inget av detta. Jag har hela tiden fått höra ''men kom igen, testa det är skit gott, kom igen nu, alla andra dricker ju, du är så feg'' ja sånna saker och ännu värre har jag fått höra så fort jag tackat nej till att dricka något.
 
Anledningen till att jag har valt att inte dricka, att vara nykterist, är faktiskt av den enkla anledningen till att jag inte tycker det är gott, jag ser ingen mening med det och jag tycker man kan ha lika roligt utan. Missförstå mig inte nu att jag inte gillar dom som dricker, så är det verkligen inte! Jag har inget problem med som som dricker, absolut inte. Folk får självklart dricka, hur mycket dom vill, men tycker det är lite korkat att dricka så mycket att man får minnesluckor och gör saker man ångrar och sånt. Ja, men det är deras val inte mitt, precis lika mycket som jag valt att vara nykterist är det mitt val, inte ditt!
Jag är nöjd med mitt val, precis som jag antar du är med ditt val. :)
 
Nu senare i livet har jag fått helt annan respons när jag sagt att jag är nykterist. Det är flera som sagt ''shit vad coolt! Fasen vad stark du måste vara'' och såna kommentarer vilket känns riktigt bra faktiskt! Det är allt ifrån jämngamla som mig(19år) och upp till 30-40år, det känns faktiskt riktigt skönt att dom faktiskt accepterar mig för mina val och inte har något problem med det.
 
Bjuder på en bild på mig, Mischa och Aslan ifrån våren 2009?

..........Lämna gärna en kommentar ;)
Skrivet av i ♥ p h o t o - tilda

Du är stark gumman.
Var glad att du aldrig föll för grupptrycket med att röka. Jag har varit rökare sen 8:an.. Så, ja, det är svårt att röka.

Kramisar! <3

Svar: Tack finaste du <3
Jonna Nilsson

2013-01-31 ♥ 19:02:14
Blogg: http://iheartphoto.webblogg.se

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se