Dressyrträning 11/3

Igår kväll var det dressyrträning som gällde och det gick så fruktansvärt bra! Inte ridit på 2veckor pga jobb så det var ett tag sen, och såå skönt att komma upp i sadeln igen! Efteråt kände jag mig riktigt lycklig igen, dessa 2senaste veckorna har varit ganska upp och ner, men ridningen igår fick mig verkligen att ta ett stort steg i rätt riktning! Behöver verkligen ridningen för att kunna må bättre och vara den personen jag vill vara!
 
Hade Cito igår, ''Lill'' killen och det var ett tag sen jag red honom men trots detta så gick han super fint! Fick han att gå fram riktigt fint och i skritten slappnade han av och gick super fint! Även likadant i galoppen. Ända vi hade lite problem i var traven, då jag lätt blir att jag spänner både inner och yttertygel lika mycket och när jag ska släppa innertygeln släpper jag även yttertygeln samtidigt vilket resulterar i att han tappar lite av balansen. Men detta är en grej jag verkligen behöver träna på, och i slutet när jag verkligen ansträngde mig för att ha slapp innertygel och spänd yttertygel.
 
Vi tränade ganska mycket på övergångar mellan skritt-galopp, galopp-skritt, arbetstrav-galopp, galopp-arbetstrav. Samt även lite halter och även bakdelsvändningar. Detta gick super bra och han var riktigt fin och lyssnade på mina skänklar och förhållningar riktigt bra. Så är super duper nöjd över träningen igår! :D
 
 
Cito & jag sommaren 2011
Cito hösten 2012, ''Lilla'' killen! :D <3

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se