Hoppträning 18/3

Hoppträningen igår kväll var allt annat än värdelös! Så himla otroligt bra gick det! Så jävla nöjd att jag kan leva på denna känsla ett bra tag framöver nu! Finaste Underbaraste Häst! Orizaba <3
 
Uppvärmning:
Vi började att rida fram i alla gångarter, fokuserade mycket på att få hästarna framåt och att dom lyssnade. På volten gjorde vi även att vi red öppna på den öppna delen av volten, in mot ridhuset, och mot den stängde delen, mot utgången av ridhuset, så ökade vi på ganska bestämt. Sabban var lite loj och lyssnade inte riktigt först men till slut gick hon super. I galoppen fokuserade vi mycket på att ha en jämn galopp samt att hästarna lyssnade mycket tillbaka och framåt. Vi galopperade även över 3 bommar.
 
Hoppningen:
Vi började med att hoppa 3små hinder, en studs serie, på ca 50cm. Vi hoppade detta 2-3 gånger innan vi fick testa att ha armarna rakt ut när vi hoppade över serien, detta gjorde vi några gånger och det gick riktigt bra trots att jag var lite nervös innan, men riktigt skoj och riktigt bra att träna balansen genom!
Sedan gick vi över till att hoppa ett kryss - galoppsprång - räcke på ca 70cm någonting. Och sedan till min stora skräck så blev det en oxer! Jag har som sagt fått en klump i magen så fort ridläraren satt upp en oxer men inte denna gång, vi som sagt liten klump i magen när jag såg att hon gjorde en oxer. Men sedan försvann det! Detta gick så fruktansvärt bra! Hoppade detta kanske 5-6gånger och jag var inte rädd en enda gång. Trots att hon stannade en gång, dock mitt fel då jag hade tankarna på annat håll när vi hoppat krysset, hade inte riktigt farten uppe, så den tar jag på mig. Men annars, GUUD så fin hon var! Och vi avslutade med att oxern låg på hela 1.10?!?! Kan inte komma ihåg när jag hoppade det senast utan att vara rädd. Var några år sedan om man säger så! :o
 
Så ja, denna hoppträning var helt otrolig, kommer kunna leva på denna underbara känsla en bra tid framöver! Jag somnade med ett leende på läpparna igår kväll! Så himla nöjd! :D
 
Världens finaste bästa häst! Bild från sommaren 2010
 

En bild tagen ifrån videon! Näst Sista språnget på 1.10! <3

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se