When I grow up

När jag blir äldre, och flyttar till hus har jag bestämt mig för att köpa hund, ja, jobb och pengar är ju ett krav innan också men alltså detta är min tanke och jag har hela tiden varit inställd på vilken hundras jag vill ha. Nämligen en Welsh Corgi Pembroke, verkligen fastnat för denna rasen och det är denna ras jag verkligen vill ha. Sedan har jag ju självklart velat ha en större ras med. Pembroken är ju en liten ras så jag vill även ha en lite större. Helst av allt vill jag ha en Grönis igen. Bellgisk Vallhund Groendel. Men tyvärr är denna ras sönderavlad nått otroligt och dom flesta är världens nervvrak. Tyvärr. Plus att dom i dagens läge är mer pällsbollar än vad dom var förr. Helst av allt skulle jag vilja ha en som Chip var. Men tyvärr får man aldrig en sån igen..
Welsh Corgi Pembroke
Bellgisk Vallhund Groendal. Chip!
 
Jag har även mer än gärna kunna tänka mig skaffa en Borzoi igen, dock tycker pojkvännen dom är lite i största laget ;) Så blir väl ingen sån heller. Eller ja, ska väl inte säga för mycket än i alla fall, vi har inte kommit dit ännu.
Men jag har tänkt och tänkt på flera raser jag kan kunna tänka mig, men inte hittat någon som riktigt är sådär WOOW! Förens nu! Mamma har ju länge kollat på Korthårs Collie och jag har varit lite sådär. Dom flesta är små och taniga och jag vill ha en lite kraftigare. Och nu, när mamma och pappa hämtade lilla Galaxy, en korthårs collie kille på 10veckor så föll jag pladask! Gud vilken underbar liten hund, och han har verkligen öppnat ögonen för mig att korshårs collie inte alls är så dumma trots allt! Såg även hans föräldrar på bilder och dom var också av det grövre stuket som jag gillar!
Har även kollat på kennelns andra hundar och tycker dom är riktigt snygga, inte kollat på så många fler kennlar än dom mamma visat och ingen har riktigt fallit mig i smaken förens denna kennel. Så jag har nog mer eller mindre bestämt mig för att det blir en korthårs collie i framtiden. För denna lilla grabb tog verkligen mitt hjärta och har vägrat lämna tillbaka det. Galaxy kommer ifrån kennel Legendens!
Han är så framåt, livlig, positiv och glad. Precis det jag söker i en hund. Vill inte ha någon tråkig soffliggar hund som är rädd för människor och går undan och inte vill vara bland folk.
Och det som även är ett extra plus för denna ras, är att dom påminner om borzoier, men det smala långa huvudet. ;)
 
2st bilder ifrån Google
Mammas o pappas borzoi Aslan, som ni ser är dom lite snarlika ;)

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se