Gårdagens bravader!

Igår var jag ju som sagt hos optikern och kollade synen då jag haft spänningshuvudvärk dom senaste veckorna när jag sitter vid datan eller håller på med telefonen för mycket. Kollade i alla fall synen och fick min dom! Var betydligt bättre än jag trodde. Har inget stort synfel eller bristningsfel som jag trodde. Det enda som var är att mina ögon blir överansträngda på nära avstånd, så som att sitta vid datan, hålla på med mobilen eller läsa. Så hon sa att det var inget ''krav'' på att jag skulle ha glasögon utan att jag väl helst kanske skulle beställa ett par just för att slippa huvudvärken och sedan var det inget måste att ha dom hela tiden. Utan jag kan väl typ egentligen ha dom när jag sitter vid datan och sånt. Men har ändå bestämt mig för att ha dom så mycket som möjligt ändå. Hittade även ett par riktigt fina bågar som jag tycker passa mig riktigt bra i färgen då jag är fruktansvärt blek i hyn. Så jag är super nöjd med valet av bågar och glasögonen skulle komma hem i mitten av nästa vecka. Så det är skönt att slippa Dern förbannade huvudvärken.
 
Igår var det i alla fall dressyrträning och jag hade finaste Mia och det gick ruskigt bra faktiskt! Dock tog det ett tag innan jag fick ordning på mig själv och hur jag ska rida på henne. (Red henne någon gång i vintras efter ett antal månader uppehåll) Så ja, det tog väl fram till sista halvtimmen av ridpasset då det verkligen släppte och ja guuuuud så fin hon var då! Fick en sån härlig känsla och hon lyssnade på minsta hjälp, varje gång jag la till skänkeln så lyssnade hon. Åhh så fruktasvärt nöjd! Och efter en super lyckat pass så avslutade vi med gos i stallet då hon la sin huvud emot mitt bröst och bara stod där i ca 2minuter och myste medans jag klappade henne på halsen. Och sedan tog hon upp mulen mot mitt ansikte, då gav jag henne en puss på mulen och sedan la hon sin mule på min hals/axel. Gos tjejen! Alltså denna ponny har verkligen en speciell plats i mitt hjärta trots att hon har sitt speciella humör! <3
Finns även dom som säger att Mia inte alls är fin då hon inte ha den ''typiska'' ponny stuket. Hon har ganska lång kropp, långt, stort huvud mot kroppen och stora ögon. Men guud vad denna ponny är fin när hon verkligen går ordentligt. Och hon är ju självklart super söt annars! <3
2bilder på mig och Mia sommaren 2011. Ni ser ju att hon är lite speciell i typen om man säger så. Finaste tjejen! <3

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se