Helgen!

I helgen har vi både varit hundvakt, barnfria och varit på bröllop! I torsdags åkte mamma och pappa iväg till Jönköping för hundträff och 3-dagars hundutställning. Så därav har vi varit hundvakt och i lördags lämnade vi Melvin hos hans farmor och farfar eftersom vi var bjudna på bröllop och Gud vilket roligt bröllop det var! Hela vägen ifrån kyrkan till folkets hus här i ankarsrum så var det en tipspromenad med diverse konstiga frågor som "vem kom, vem såg, vem segrade?" Samt "vem rullar hem ifrån krogen?"(frågan jag var som ett svarsalternativ på)
Vi fattade inte vad dom menade men senare på kvällen fattade vi! För dessa frågor var nämligen lekar vi lekte sedan på kvällen. Så den frågan jag var med på handlade om att man på kortast tid skulle rulla upp en oöppnad toarulle. Och jag blev 2:a av 3st med bara 2-3sek efter 1:an, inte illa pinkat. ;)
Ett riktigt roligt och vackert bröllop som bjöd på många skratt! Och vi var inte hemma förens efter halv 2 någon gång. Uhj uhj blev betydligt längre än förväntat men oj så roligt vi hade! 
Det var en nästan granne till oss som gifte sig samt hon som fick mig att börja med "forever living".
Så grattis ännu en gång Camilla och Mario och tack för att vi blev bjudna! 

Hur lika tyckte brudparet?

Tävlingen: vilket par kommer bäst överens där man skulle slå in ett paket med bara en arm var!

Tävlingen: vem har längst? Där man fick först välja ett valfritt redskap och sedan fick dom red på att dom skulle skala en potatis och få längsta sammanhållande skalet! 
Dom valde en plastvisp, korkskruv, grilltång. 

Riktigt god efterrätt, pannacotta, dock lite väl söt så hela gick inte ner. 





Sedan igår så åkte vi in till stan och åt frukost efter att vi vaknat och jag varit och hämtat Arrak hos en kompis som tog hand om Arrak och Aslan under kvällen och morgonen. Och sedan hämtade vi lilleman och väl hemma började gubben att riva ut en vägg här på nedervåningen för att öppna upp mer mellan matsalen och vardagsrummet. Blev riktigt bra faktiskt och ser betydligt mycket trevligare och ljusare ut! 
Så medans hans sågade ner väggen och väsnades så satt Melvin och jag ute på gräsmattan och studerade blommor och myste! 




Tillfällig grind så inte Melvin springer där och skadar sig eftersom det sticker upp lite spik, gubben är i stan nu för att köpa lite virke så han kan fika till det! 





..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se