Veckan!

I måndags var det äntligen dags för sambon att köra "Racetrack challenge" efter mycket om och men som han fick utav mig i 20-års present förra året. Så vid 6.40 ringde klockan och vid 7.15 kom mamma och pappa hit som skulle vara barnvakt under dagen. Och vid ungefär 7.40 kom vi iväg och åkte till Linköping med kangon(vi hämtade en kamin, därav vi tog kangon, den är ju inte den bekvämaste)
Så vi ungefär 9.50 var vi framme vid Mantorp där min bror och hans flickvän med barn var, han skulle nämligen också köra. Och efter att dom hade lite teori och fått kolla banan så blev det dags att köra. Dom var väl 8st i gruppen och bara 2st som fick köra åt gången så sambon och min bror fick vänta lite med att köra. Tyvärr hade det ju regnat lite innan dom körde så banan var ju blöt så dom kunde ju inte trycka på ordentligt tyvärr vilket var lite synd.


Kommer visa fler bilder senare.

Efter Mantorp åkte vi tillbaka in i Linköping för att först åka till Bauhaus och köpa en kamin och sedan vidare till Ikea för att kolla lite, vi hittade även nya kuddar som vi köpte samt nya påslakan, lite grejer till Melvin och lite blandat. Sedan blev klockan helt plötsligt halv 5 och då vf det dags att åka hem och vi var väl hemma runt halv 7-7 efter att även handlat lite i stan. Och då var mamma och pappa redan här med Melvin och han honom lite gröt och macka. 

I tisdags lämnade jag Melvin hos hans mormor och morfar och begav mig till en kompis där jag fick rida! Skickade lite bilder till henne jag tog på henne på ek tävling och som tack fick jag komma och rida. Så sjukt underbart att få komma upp på hästryggen igen! Först tog vi en lite lugn skritt unda i skogen eftersom dom vi red hade blivit vaccinerade dagen innan. Så jag fick rida Hippen ett 6-årigt sto som var hur mysig och trevlig som helst! Även en lite piggelin var hon som gärna pinnade på lite extra, sen var hon även på en utbildningsnivå som en 4-åring så man kan ju inte begära så mycket som man kan med äldre. 
Efteråt tog vi ytterligare en runda med nu med högre tempo eftersom dom vi nu red inte blivit vaccinerade. Denna gång fick jag rida Cassie en 16-årig pigg  dam även hon jätte mysig, dok var hon ganska nervös i början när jag rycktade henne när jag stod där inne själv men hon lugnade snart ner sig. Denna dam var riktigt pigg och små taktade nästan hela tiden vi skrittade. Nu red vi ju i högre tempo och.i första traven så gick det super men sedan i galoppen blev hon lite stark samtidigt som jag blev stark i handen, men när jag släppte handen med och red med mer benen så gick det bättre! Sedan blev det lite skogs ridning på riktigt då vi red bland träd och buskar och klättrade och ger i nerföra. Riktigt mysigt och roligt faktiskt. Sedan när vi nästan var tillbaka vid stallet så tig vi och travade lite igen och då blev hon riktigt stark(var nu på ett för, påväg hem) så vi hade lite dragkamp 3-4 meter innan jag återigen släppte handen och red mer med benen. (Gar väldigt lätt för att bli hård i handen och bara hålla i istället för att rida, men det är något jag tränar på!) så fick även göra lite skänkelvikningar för att enklare kunna släppa handen lite och driva mera framåt. Efteråt så kollade jag på när hon tömkörde en valack jag blev riktigt förälskad i! Riktigt snygg var han högrest och en riktig liten piggelin som tydligen var väldigt känslig för skänkeln och munnen. 
Efteråt åkte jag hem till mina föräldrar och min lilla gosepojk. 

Hippen

Cassie

I onsdags var det mamma träff inne i stan så Melvin och jag var där inne och träffade andra bebisar samt passade på att handla lite tillsammans med mina föräldrar som även dom var i stan. 
Så köpte även då Melvins första tandborste eftersom han fått sina två första tänder! 



Idag har vi varit hos mina föräldrar, eller mormor och morfar som vi kan säga nu egentligen?? Vi var där och fikade och spenderade dagen där. Pappa och jag tid även en sväng ung sjön vilket var härligt! Men dock inte lika härligt med störtskuren som kom när ju hade kommit mer än halvvägs, så både jag pappa och hundarna blev dungsura, var bara Melvin som var torr, dom tur var! 
Vi var kvar tills ungefär 5 då vi åkte hemåt för att vänta på sambon och göra mat! 
Nu ligger vi hör i soffan och kollar på shark week och ska nog snart sova. Jag är så sjukt trött eftersom Melvin vaknar runt 6-tiden var morgon nu, och sedan sovit i min säng fram till halv 8-8 då han vaknar, zzzz men men mam ska vara nöjd över det' :) kunde vara värre! 

Busunge! 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se