Laxgryta 6 månader

Gjorde ikväll en laxgryta till lilleman och tänkte dela med mig av receptet.

Laxgryta ca 3portioner
3st små potatisar(om större ta ca 2st)
3st små morötter(om större ta ca 2st)
1bit/140gr lax
Dill(tog lite lagom)

Gör såhär:
1) Skär laxen i bitar och koka tillsammans med dillen i ungefär 7-8min
2) Skala och skär potatisen och morötterna i mindre bitar för kortare koktid
3) Mixa potatisen och morötterna till lagomstorlek för barnets ålder(jag mixade så det blev lite små små bitar i purén)
4) Mixa laxen tillsammans med 2msk spad & 2msk olja eller flytande margarin.
(Jag mosade bara laxen med en sked)
5) Blanda sedan ihop allt till en röra och dela sedan upp, jag delade upp i 3st barnmatsburkar. 

Spara alltid gamla barnmatsburkar. Enkelt att göra matportioner i. 

..........Lämna gärna en kommentar ;)

OBS! Jag ansvarar bara för vad jag skriver, inte för vad du förstår

Namn:
Jag kommer tillbaka
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

...............Jonna Nilsson - Narbonne.blogg.se